Kangaroo Island and ...... Happy Birthday to me!! - Reisverslag uit Lara, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Kangaroo Island and ...... Happy Birthday to me!! - Reisverslag uit Lara, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island and ...... Happy Birthday to me!!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

25 Juni 2012 | Australië, Lara

Reisverslag 27 … vanaf de dag voor Kangaroo Island

En, daar gaan we weer! Ben lekker door gegaan met schrijven na het posten van me laatste verslag. Ben nu dus nog in Lara, waar ik het goed naar me zin heb. Het voelt echt een beetje als thuis hier, alsof ik weer even deel uit maak van een familie. En, zo vinden ze het hier gelukkig ook. Nog even een paar dagen ervan genieten, voordat ik (gelukkig) weer richting de betere temperaturen ga haha, want erg warm is het hier niet!

Maar, ik zal eerst even het gedeelte uit Adelaide afmaken. Mijn laatste hele dag in Adelaide was dinsdag 12 juni. Chloe was weer naar school, en Cherie en Mike hadden het druk. Ik had niet zoveel zin om nog de stad in te gaan (die had ik nu wel gezien), dus besloot dan ook vrij weinig te doen. Ik was van plan nog mijn blog een beetje bij te werken, maar ik heb uiteindelijk uitgeslapen, veel tv gekeken, en andere dingen achter de computer gedaan. Mike kwam rond 4 uur thuis, en hij begon gelijk een lekkere maaltijd te koken. Dat zal ik wel gaan missen haha, maar gelukkig heb ik als ik thuis kom mijn eigen papa weer die voor me gaat koken! (Oke, ik zal wel een beetje helpen!) We hebben een hele tijd zitten kletsen, vooral over hoe het is om te emigreren. Mike komt uit Engeland, en is volgens mij ongeveer 15 jaar geleden naar Australië geëmigreerd. Hij heef t nog wel een dochter in Engeland wonen, die gelukkig ook af en toe naar Australië komt, maar moeilijk blijft het wel zei hij. We hebben die avond weer heerlijk gegeten (rijst met kip en groenten) en 's avonds heb ik al mijn spullen ingepakt voor de tweedaagse tour naar Kangaroo Island die de volgende ochtend zou beginnen.

En ja, de volgende dag ging dan ook om 5.15 de wekker. Tijd om op te staan, alle spullen bij elkaar te zoeken, en naar Kangaroo Island te gaan. Voordat ik naar Australië kwam had ik al besloten dat ik graag naar Kangaroo Island (KI) wilde gaan, dus ik keek er dan ook erg naar uit! Om 6.45 zou ik opgehaald worden bij Glenelg Backpackers, en Mike had me hier afgezet. Ik werd netjes op tijd opgehaald. De groep bestond uit 7 mensen. Niet heel veel, maar genoeg om een gezellige tijd mee te hebben. We moesten eerst een lang stuk naar Cape Jervis rijden. Het uitzicht onderweg scheen erg mooi te zjin, maar het grootste gedeelte ervan heb ik geslapen. We kwamen om half 9 in Cape Jervis aan, en om 9 uur vertrok de ferry naar KI. De tocht naar KI duurde ongeveer drie kwartier, en rond kwart voor 10 kwamen we dan ook op KI aan. Daar stond onze gids, Dave, al op ons te wachten. Emma, degene die ons opgehaald had in Adelaide, ging ook met ons mee, ze was nog in opleiding. Onze groep bestond uit; Cornelia (Zwitserland), Marvin (Zwitseland), Liza (Duitsland), Olivia (Duitsland), Jude (Taiwan) en Dounia (België, Wallonië).
Als eerst zijn we naar Pennington Bay gereden, waar we echt een prachtig uitzicht hadden over zee. Het was nog erg koud in de ochtend, maar we hebben daar even een half uurtje rondgelopen. We kregen daar wat uitleg over hoe de kracht van het water je makkelijk kan verrassen, en nog wat andere informatie over het eiland. Zwemmen zat er die dag toch niet in, dus we waren veilig. Maar, het uitzicht was wel indrukwekkend. Vervolgens zijn we naar Kingscote gegaan, het centrum van KI. Centrum, nouja, ze hadden er een supermarkt, bank, en een paar winkeltjes. Dan mag je het een centrum noemen :) We hebben daar even een half uurtje rondgelopen, vooral langs het water, omdat dat het mooiste gedeelte was. Na Kingscote zijn we doorgereden naar de plek waar we zouden gaan lunchen. Hier hadden we ook weer een heel mooi uitzicht, en hebben we even rondgelopen op het strand. Toen stond onze lunch klaar, lekker broodjes met kaas, ham, tomaat, komkommer, mais, wortel en allemaal gezonde dingen :) Lekker even gegeten en daarna zijn we naar Seal Bay gegaan. Grappige naam, want hier gingen we zeeleeuwen bekijken, geen zeehonden (seals). Maar oke, Australiërs doen daar niet zo moeilijk over. We hebben daar een officiële tour gekregen, waarbij van alles verteld werd over de zeeleeuwen. We konden best dichtbij komen, en natuurlijk heb ik weer mooie foto's gemaakt. De tour duurde ruim een uur, en het was erg leuk om te doen. Heel veel zeeleeuwen gezien op het strand, maar ook in het water.
Na Seal Bay zijn we naar Little Sahara gereden. Het moet er vast als een Sahara uit zien als het zomer is, maar nu was het een hoop zand. Na een klim omhoog, hadden we wel een mooi uitzicht. Naar beneden ging een stuk makkelijker! We waren omhoog gegaan met een sandboard (soort bodyboard, maar dan voor het strand) en gingen op het sandboard naar beneden. Ik ging samen met Dounia op een sandboard, was leuk om een keer te doen! Niet voor herhaling vatbaar, want het was veel te koud (we moesten op onze blote voeten). Iedereen had het een keer geprobeerd, en toen was het wel weer tijd om terug naar het busje te gaan. We zijn daarna naar Hanson Bay gereden, waar we naar de plek gingen waar we zouden slapen. Hier eerst kort even rondgelopen, omdat er koala's en kangoeroes te zien waren. We sliepen die avond in een farmhouse, wat er erg gezellig uit zag. Goede bedden, een tafel waar we met z'n allen aan konden eten en een lounge met een haardvuur. Toen we binnen waren begon het buiten heel hard te regenen, goede timing dus! Het heeft de hele avond geregend, maar we hebben er gelukkig niks van meegekregen. Onze gidsen hadden vlees op de BBQ gegooid, en wij hadden met z'n allen een salade gemaakt en wat opgeruimd. Toen hebben we met z'n allen lekker gegeten en daarna rond het haardvuur gezeten. Een paar uur hebben we daar nog zitten kletsen, voordat iedereen ging slapen. Gelukkig hadden we een kachel in onze kamer, zodat we het toch nog een beetje warm hadden. Centrale verwarming doen ze hier niet echt aan :)

Dit is echt één van de meest relaxte tours die ik gedaan heb. We hoefden pas om 8 uur klaar te zijn voor het ontbijt de volgende dag, dus ik hoefde de wekker pas om 7 uur te zetten. Lekker even opwarmen onder de douche, en daarna weer alles opgeruimd. Om 8 uur gingen we ontbijten. We hadden toast met pindakaas, cornflakes en ook nog bacon met ei. Rond 9 uur gingen we weer op pad.. Gelukkig was het toen we weg gingen droog, maar het begon al snel weer te regenen. Toen we bij de eerste stop aankwamen, Bunker Hill Lookout, was het gelukkig weer droog, en de zon kwam toen zelfs een beetje door. We hadden daar een heel mooi uitzicht, goed voor wat mooie foto's, ook wat groepsfoto's. Hierna zijn we naar de Remarkable Rocks gegaan, wat eigenlijk gewoon een blok rotsen op een grote steen is, maar dan wel heel mooi! Het is één van de grootste attracties op het eiland, en als je ze in het echt ziet snap je ook wel waarom. Het waaide wel heel hard daar! Je moest alles goed vasthouden en goed uitkijken als je om de rotsen heen liep. Als je naar beneden keek snapte je wel waarom je daar niet vanaf wilde vallen.
Na de Remarkable Rocks zijn we naar Admirals Arch gegaan, een andere mooie plek op het eiland. We hadden steeds veel geluk met het weer. Het was wel koud, maar iedere keer als we het busje uit moesten, was het gelukkig wel droog. Tussendoor regende het hard en veel. Bij Admirals Arch gingen we op zoek naar de zeehonden. Daar hoefden we niet lang voor te zoeken, er lagen er genoeg op de rotsen. Toch nog iets positiefs aan dit slechte weer. Dit was ook weer een hele mooie plek om te zijn, en natuurlijk weer genoeg foto's gemaakt. Nog een voordeel van de regen vandaag was dat we veel mooie regenbogen hebben gezien! Wel positief blijven natuurlijk :) Na Admirals Arch zijn we gaan lunchen. We hadden een leuke picknickplaats, waar we lekker wraps gegeten hebben.
Na de lunch gingen we naar het Visitors Centre. Hier hebben we niet heel veel tijd door gebracht, maar we konden er even opwarmen. We zijn daarna naar Hanson Bay gereden, een plek die we normaal niet zouden zien op de tour. Hier was echt een heel mooi strand, waar we een prachtig uitzicht hadden. We hebben een mooie wandeling op het strand gemaakt met z´n allen, en waren precies voor de regenbui weer terug. Na Hanson Bay zijn we naar Vivionne Bay gereden. Hier konden we even snel uitstappen en foto´s maken, maar we konden hier niet op het strand lopen. Omdat we de late ferry terug naar Cape Jervis hadden, hadden we nog wat tijd over op het eiland. We zijn naar een plek gereden waar de tour normaal ook niet langs gaat; American River. Zoals alle andere plekken was dit ook weer een mooie plek. Heb hier zwarte zwanen gezien en een hoop pelikanen. Als laatste gingen we naar Prospect Hill. De zon ging al bijna onder, maar hier konden we voor de laatste keer nog even van het uitzicht over het eiland genieten. We moesten hiervoor wel 509 treden op (en daarna ook weer naar beneden haha). Maar, het was zeker even mooi om te zien. Dit was de laatste plek waar we met de tour heen gingen. We gingen hierna terug naar de haven, en hadden nog genoeg tijd om met z'n allen een pizza te gaan eten. We zouden pas weer in Adelaide zijn rond 10 uur, dus hier nog even wat eten was wel een goed idee.

Om 7 uur waren we weer terug op de ferry, en om half 8 vertrokken we richting Cape Jervis. Daar kwamen we om half 9 aan, en toen zijn we gelijk weer in het busje gegaan richting Adelaide. Ik werd gelukkig als eerste afgezet, dat was rond 10 uur. Cherie was me gelukkig komen ophalen, zodat ik voor half 11 nog thuis was. Even gekletst, alle spullen ingepakt voor de volgende dag, en toen gelijk gaan slapen. Het waren twee lange dagen geweest!

Vrijdag 15 juni, tijd om Adelaide te verlaten. De trein naar Lara (The Overland) vertrok om 7.40, waardoor ik om 6.40 al bij het treinstation moest zijn om mijn bagage in te checken. In de ochtend had ik afscheid genomen van Mike en Chloe, en ik had op het kussen van Chloe nog een kaartje achter gelaten voor de hele familie. Om kwart over 6 ging ik met Cherie richting het treinstation. Cherie gedag gezegd, me spullen ingecheckt en toen mocht ik nog 3 kwartier wachten voordat ik de trein in kon. Ik heb een leuke tijd gehad in Adelaide, maar had ook wel weer zin om naar Lara te gaan! Had Kim, Patrick, Benjamin, Nicholas, William, Jackson en Jazmin vijf maanden geleden ontmoet, (familie van Bart), en keek er naar uit om ze weer te zien!
Ik kon met de Overland in Geelong North uitstappen in plaats van in Melbourne. Geelong ligt 10 minuten bij Lara vandaan, Melbourne 45 minuten, dus dit was een stuk makkelijker voor mij. Patrick en Jazmin kwamen me ophalen bij het treinstation. Eerst herkenden ze me niet eens :) Het was erg leuk om ze weer te zien! Rond 6 uur waren we bij het huis van Kim en Patrick, en alle kinderen waren thuis. Erg leuk om ze allemaal weer te zien! En, ik was nog op tijd voor het avondeten. We hebben die avond lekker eten besteld, en de rest van de avond zitten kletsen. Ik heb veel verhalen verteld over waar ik allemaal geweest ben, en ik was ook erg benieuwd hoe het met hun ging. En, ze hadden post voor me! Kaarten van familie en vrienden, voor me verjaardag. Maar, deze mocht ik nog niet openmaken natuurlijk, ik moest netjes tot zaterdagavond 12 uur wachten.

Zo, ik had weer lekker een nachtje in een goed bed geslapen. Bij Kim en Patrick heb ik mijn eigen caravan. Het is niet dezelfde al waar ik aan het begin van mijn reis al in geslapen had, maar een andere die ze op hun terrein hadden staan. Had lekker geslapen, en in de ochtend even alle spullen uit mijn koffer gehaald, en alles eruit gehaald wat in de was kon. Dat heb ik gelijk die ochtend in de wasmachine gegooid, zodat alles van de tour naar KI weer schoon was. Ik was rond 8 uur wakker geworden, zodat ik de dag een beetje rustig kon beginnen. Lekker gedoucht en ontbeten, en toen kwamen er een aantal vriendinnen van Kim. Ze gingen die dag kaarten maken, met verschillende technieken, en Kim had gevraagd of ik mee wilde doen. Mij leek het wel leuk, dan had ik gelijk wat te doen op mijn eerste dag. Uiteindelijk zijn we om 11 uur begonnen (ze nemen het hier niet zo strikt met de tijd). Tussendoor veel gekletst, en wat lekkere hapjes gegeten. 's Middags lekker soep met een broodje. We hebben die dag 6 kaarten gemaakt, en voor een beginner vond ik dat ik het best goed gedaan had. Rond half 6/6 uur waren we klaar met de kaarten. Niet iedereen was tot het einde gebleven, maar ik had het netjes afgemaakt.
En, toen begon het volgende feestje alweer! Vanaf 6 uur kwamen er steeds meer mensen naar Kim en Patrick toe. We hadden die avond een pizza-avond, speciaal voor mijn verjaardag. Er waren ongeveer 35 mensen gekomen, allemaal vrienden en familie van Kim en Patrick. Sommige kende ik gelukkig al wel van de vorige keer dat ik hier was, en een aantal dames van het kaarten maken van die dag waren er ook. We hadden allemaal lekker onze eigen pizza samen gesteld. Patrick heeft sinds kort een eigen pizza-oven, dus kon hier lekker onze eigen pizza's in klaarmaken. Claire, de vrouw van Troy (broer van Kim), had kleine cakejes gemaakt. Rond half 10 moest ik naar buiten komen. Ze hadden een cakeje met een kaarsje voor me neer gezet, en iedereen begon te zingen voor mijn verjaardag (alvast). Was erg leuk! Ik had van de zus van Patrick een cadeautje gekregen, mooie oorbellen. Vond ik erg lief van haar.
Om 12 uur mocht ik dan eindelijk mijn kaarten open maken! Ik had kaarten van papa/mama, me zus, Kelly, Esther, Esther, Pauline, Naat en Eric, Lisanne en Simone. Echt heel lief dat ze me kaarten hadden gestuurd voor mijn verjaardag! Het is wel raar om met mijn verjaardag aan de andere kant van de wereld te zijn, maar het is ook wel weer een leuke ervaring. Ze zorgen hier goed voor me, en onverwachts een leuk feestje maakt het toch wel speciaal!
Na het openmaken van de kaarten ben ik al redelijk snel gaan slapen. Iedereen had een lange dag gehad, en ik was alweer een jaartje ouder natuurlijk :)

Zondag 17 juni, mijn verjaardag! Lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan in de ochtend. De hele dag hebben we niet zoveel gedaan eigenlijk. We hadden mijn verjaardag de vorige avond al gevierd natuurlijk :) In de ochtend was het best redelijk weer, maar net toen in besloot mijn was binnen te halen, begon het heel hard te regenen. Het had niet echt nut meer om het binnen te halen, ach het zou vanzelf wel weer drogen. In de middag kwam de buurvrouw (Suzy) langs met haar 2 kinderen. We hebben die middag speciaal voor mijn verjaardag Rocky Road Pizza gemaakt. Iets wat je geprobeerd moet hebben, maar 1 keer was voor mij dan ook genoeg haha. Het is een pizza met Nutella (wat ik niet echt lekker vind haha), en dan met marshmallows en andere snoepjes erop. Heel erg zoet dus! Zelfs te zoet voor mij...! Maar, wel leuk dat ze dat speciaal voor mijn verjaardag deden. De kinderen hebben er duidelijk van genoten, er zat over chocola :)
Rond 3 uur zijn Kim, Jazmin en twee vriendinnetjes van Jazmin naar Matt en Molly gegaan (de oap en oma van Kim). Ik had hun al eerder ontmoet, en het was leuk om ze weer even te zien. Ze waren erg geïnteresseerd in mijn reis, en vertelde me van alles over de westkust (mijn volgende stop). Na een uurtje zijn we weer naar huis gegaan. De vriendinnetjes van Jazmin bleven eten, dus we hebben lekker patat besteld. En, daarna kon ik gezellig met m'n ouders en zus op Skype! Was heel leuk om ze op me verjaardag even te zien. Kreeg ik ook eindelijk mijn verjaardagscadeau te horen; ik ga 4,5 en 6 september met me zus naar Disneyland Parijs! We gaan maandagnacht/dinsdagochtend vroeg rijden naar Disneyland, en blijven daar dan twee dagen overnachten in het hotel. Donderdagavond rijden we dan weer terug richting Delft. Heb er echt heel erg veel zin in, ben er nog nooit geweest! Heb die dag/avond ook nog veel mensen via facebook en whatsapp gesproken. Gek om zo ver weg te zijn bij me familie en vrienden nu, maar op deze manier waren ze er toch een beetje bij! Ook heb ik die dag nog even met Rob en Cecilia gebeld, mijn Australische ouders! Leuk dat ze me die dag even belden! Helaas waren ze niet in de buurt, ze zijn nog lekker aan het reizen!

Zo, een mooi einde van het verslag! De rest van mijn tijd in Lara lezen jullie in mijn volgende verslag. Ga bijna richting Perth, waar ik erg veel zin in heb! Ik blijf jullie voorlopig nog even jaloers maken met alle foto's en verhalen!

Liefs, Xxx

  • 25 Juni 2012 - 10:16

    Pa:

    Jeetje wat was dit weer een lang verslag, maar ja, als je veel meemaakt dan heb je ook veel te schrijven (Als je op het eind alle verslagen bundelt dan heb je een behoorlijke dikke "pil") Wat is het toch leuk om te lezen dat je het bij Cherie, Mike en Chloe, ook zo naar je zin hebt gehad. Toch leuk dat zij je uitgenodigd hebben om een paar dagen bij hun door te brengen en dan ook nog een hoop met je doen en lekker eten maken.
    Ik vind het aardig van je dat je mijn naam ook nog noemt als het om eten gaat en vooral de belofte dat je mij daar dan bij helpt (hahaha).
    Wat er daarna in Lara gebeurt met je verjaardag is natuurlijk helemaal super. Zo ver weg, maar dan op deze manier je verjaardag vieren is toch iets wat je je hele leven niet meer vergeet.
    Ik heb het natuurlijk al gezegd tijdens het skypen tegen Kim en Patrick, maar ik wil ze nogmaals bedanken voor wat ze allemaal doen met en voor jou. Het was fijn om je op je verjaardag te zien en te spreken (en toezingen) maar ook om te zien dat het goed met je gaat en je er goed uitziet. Ik hoop dat het laatste deel van je reis met de andere meiden goed gaat en dat je nog een paar mooie weken tegemoet gaat. Ik hoop dat je nog heel veel dingen gaat bezichtigen en doen, voordat je eindelijk weer naar huis komt. Misschien vindt je me wel een zeurpiet maar namens je moeder, mij en je zus:
    Kijk wel uit met autorijden als je de westkust gaat bezoeken (meer zal ik er niet over zeggen, maar je weet wat ik bedoel). Ik heb ook de foto's weer bekeken en het ziet er weer fantastisch uit.

  • 25 Juni 2012 - 10:20

    Pa:

    Nog even een nabrander (was ik vergeten) XXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 26 Juni 2012 - 11:53

    Robine:

    Ja weer een lekker lang verhaal mas! ;)
    En toch blijven we enthousiast lezen!
    Echt leuk dat je het bij al die mensen zo goed hebt.
    En zo te lezen was je verjaardag een super feest!
    En ja mij maak je zeker jaloers met al je verhalen. Op naar het volgende verhaal.
    Nog even en dan zijn we alweer thuis hè, het gaat ineens snel nu!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Lara

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 33297

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: