Familylife at the Conways & Meeting old friends! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Familylife at the Conways & Meeting old friends! - Reisverslag uit Perth, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Familylife at the Conways & Meeting old friends!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

30 Juni 2012 | Australië, Perth

Lieve allemaal,

Maandagochtend 18 juni, mijn eerste volledige dag waarop ik 24 ben! En, wat kan je deze dag beter doen dan; vrij weinig? Kim had bijna niets op het programma staan deze dag, en dat klonk voor mij erg goed. Na de tour naar Kangaroo Island, The Overland naar Lara en het vieren van mijn verjaardag was ik ook wel een beetje moe. En, dat kwam dus precies goed uit vandaag. Ik was wel vroeg wakker, maar heb lekker rustig aan gedaan. De jongens waren al naar school, en Jazmin bleef thuis omdat ze zich niet lekker voelde.
We hebben buiten de spullen opgeruimd van het weekend – van het kaarten maken en mijn feestje van zaterdag – en verder hebben we lekker in de lounge gezeten. Tijdens het kijken van Dr. Phil en Days of Our Lives geluncht, en een beetje zitten kletsen. Rond 5 uur zijn we William op gaan halen van school. Normaal komen de kinderen met de schoolbus naar huis, maar William had muziekles gehad, en dan moest hij met de trein terug. Ik vond het wel leuk om de school te zien, dus gingen we hem ophalen. De kinderen gaan allemaal (behalve Jazmin, die zit nog op de basisschool) naar een middelbare school waar alleen maar jongens zitten. Hier zijn ze niet anders gewend, maar ik zou er niet aan moeten denken om met alleen maar meiden op school te zitten. William is echt heel erg muzikaal, dus het was ook leuk om hem nog even te horen spelen met de schoolband.
's Avonds hebben we met zijn allen gegeten, wat toch wel weer echt als het familieleven voelde. Gezellig met z'n allen aan tafel, en iedereen vertelde wat hij die dag had gedaan. Na het eten hebben we lekker tv gekeken, en toen was deze luie maandag alweer voorbij!.

Dinsdag 19 juni was een redelijk speciale dag voor William. Hij had een jaar geleden zijn hoofd kaal laten scheren op school, voor het goede doel. Toen had hij het idee gekregen om een jaar niet naar de kapper te gaan, en het dan na een jaar eraf te laten scheren. En, dat was vandaag. Shave for a Cure, zoals het goede doel genoemd wordt, is een organisatie die op een speciale manier geld op haalt voor mensen met kanker. Ik vond het erg goed dat hij dit deed, en heb daarom ook een klein bedrag gedoneerd.
Kim en ik hadden een rustige ochtend gehad, en deze dag was Jackson thuis omdat hij zich niet goed voelde. Gelukkig vermaakte hij zich goed met spelletjes op de playstation. Kim en ik zijn rond 12 uur Matt en Molly (de opa en oma van Kim) op gaan halen, die gingen mee naar de school. We waren om half 1 bij de school, en om 1 uur zou alles beginnen. Ik had een grote openingsspeech verwacht en een volle zaal met mensen, maar ze begonnen gelijk met scheren. William was als eerste aan de beurt, en binnen 5 minuten was al zijn haar eraf. Toen kwamen veel van zijn vrienden binnen (de pauze begon om 1 uur) en hebben we nog even een kwartiertje gekeken naar de andere studenten. Goed om te zien dat veel kinderen hieraan meededen. Hierna zijn we naar het Corio Shopping Centre gegaan, waar we geluncht hebben met z'n 5-en, en daarna hebben we Matt en Molly weer thuis afgezet en zijn wij ook naar huis gegaan.
De rest van de dag weer vrij weinig gedaan, beetje mijn blog geschreven, in de Lonely Planet gelezen en Dr. Phil gekeken. 's Avonds weer gezellig gegeten met z'n allen en daarna tv gekeken. Heb in de afgelopen 5 maanden nog niet zoveel tv gekeken als in de afgelopen 2 dagen! Ach, ben ik weer een beetje op de hoogte van wat er allemaal op tv is.

Ik had een beetje geluk deze week, want iedere dag was er wel iemand thuis. Toen ik 's ochtends het huis in kwam was Jazmin nog thuis, want die zou die middag met haar moeder naar de musical Annie gaan. Net voordat zij weggingen, kwam Kim thuis met William, die net naar de dokter was geweest. Omdat het een beetje een tussenweek was op school, mocht hij de rest van de dag thuis blijven. Dus, ik heb gezellig de dag met William doorgebracht. 's Ochtends nog even mijn was gedaan, en in de middag hebben we samen een film gekeken; Brides Maids. Slechte film, maar het was wel gezellig.
's Avonds hadden Kim en Patrick een etentje, dus ze hadden mij gevraagd om op te passen. Vond ik niet erg natuurlijk, juist wel gezellig. De kinderen kunnen best druk zijn, dus ik was wel benieuwd wat er zou gebeuren. Maar, het is allemaal goed gegaan. We hebben met z'n allen gegeten, en daarna hebben we tv gekeken. Geen problemen, ook niet toen het bedtijd was. Geslaagde avond :)

Donderdag 21 juni had ik weer wat leuks op het programma staan. Ik ging vandaag een dagje naar Geelong toe, om Nathan op te zoeken. Nathan ken ik vanuit Brisbane, van het avondje stappen met Jana daar (de eerste dag dat we elkaar ontmoet hadden). Hij studeert in Geelong voor 4 jaar en het leek me wel leuk om even op bezoek te gaan. Kim moest rond 12 uur in Geelong zijn, en ik had om 12 uur met Nathan afgesproken, dus zij had me afgezet bij het treinstation in Geelong. Nathan kwam direct van de Universiteit, waar hij zijn laatste examen had gehad. Alle eerste en tweedejaars studenten hadden die dag hun laatste examen gehad, dus het beloofde een groot feest te worden die dag. Het was leuk om hem weer even te zien. Ondanks het slechte weer van die dag, het was koud en het regende, hebben we eerst even door Geelong gelopen. Daarna zijn we het winkelcentrum in gegaan, en hebben we even geluncht bij Subway. Er waren ook een paar vrienden van hem daar, en daar hebben we nog even mee gekletst.
Toen hebben we de bus genomen naar zijn campus. We waren daar rond half 3, en een aantal van zijn vrienden waren al begonnen met drinken. Niet echt wat ik normaal doe, maar oke, ik nam ook maar één drankje (daarna maar even een paar uur gewacht). De studiegenoten van Nathan waren in het begin een soort pictionary aan het spelen. Voor mij had het niet zo heel veel nut om mee te doen, omdat het om allemaal medische termen ging. Van de helft van de woorden wist ik niet eens dat ze bestonden. Maar oke, het was wel leuk om te zien hoe hun het spel speelden.
Toen ze klaar waren met het spel kwamen er steeds meer mensen binnen, nog meer studenten. Moest in het begin wel even wennen, maar daarna raakte ik wel met wat mensen aan de praat. Het was een gezellige groep, en wat je van studenten kan verwachten, er was veel drank. Niet erg, alleen was er geen eten.... Rond 10 uur zijn we naar Beav's Bar in Geelong gegaan, wat je bij ons kan vergelijken met Belvèdere. Er waren ongeveer 300 studenten, waarvan ik er wel 1 kende. Maar oke, iedereen was erg aardig en heb een leuke avond gehad. Gelukkig kon ik daarna op de campus blijven slapen, want ik was wel erg moe. En omdat ik sinds de lunch niks meer gegeten had voelde ik me ook niet echt lekker.

Wel goed geslapen gelukkig, en de volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Rond half 1 zin we richting het centrum gegaan, om daar weer even te lunchen. Dat was de eerste maaltijd sinds de lunch van de vorige dag! Daarna hebben we de bus genomen richting het station, en had de trein van 4 uur richting Lara. De trein van kwart over 3 had ik net gemist, dus moest daar even wachten. Terug in Lara heb ik samen met Kim weer even Days of Our Lives gekeken (is voor mij al zo lang geleden), en daarna hebben we de DVD van Annie gekeken met de kinderen.
In de avond kwamen Matt en Molly langs. Het was de verjaardag van Molly, ze was 86 geworden. Eigenlijk zouden we uit eten gaan, maar Kim voelde zich die dag helemaal niet lekker. We besloten Chinees te bestellen, en lekker thuis te eten. En, als toetje hadden we een lekker stukje taart. Na het eten heeft Benjamin een aantal liedjes op zijn gitaar voor Molly (en ons) gespeeld. Nadat Matt en Molly naar huis waren gegaan hebben Kim, William en ik The Vow gekeken, een erg mooie film! Mooie afsluiting van de dag :)

En, toen was het alweer weekend, of nouja, dat is het voor mij iedere dag! Maar nu ik hier wat meer in het familieleven zit, merk je wel wanneer het weer weekend is. Ik was van plan uit te slapen, maar ik was om 8 uur al wakker. Even ontbeten, en toen nog maar even een uurtje terug gegaan naar mijn bed. Rond 10 uur lekker gaan douchen en rustig aan gedaan. In de middag zijn we naar de film gegaan (Brave, een kinderfilm). Het was wel een grappige film om te zien. In de middag heb ik mijn vlucht naar Perth geboekt (voor woensdag 27 juni), en heb ik ook gelijk mijn hostel geboekt. In de avond hebben we (weer) zelf pizza gemaakt, wat toch wel weer erg lekker was.

Zondag 24 juni ging ik een dagje naar Melbourne, om Jana op te zoeken! Had heel erg veel zin om haar weer te zien. We hadden begin mij afscheid genomen in Cairns, dus het was alweer anderhalve maand geleden. Jana heeft besloten een tijd in Melbourne te blijven, en heeft sinds kort daar ook een baan gevonden. Om kwart voor 11 had ik de trein vanuit Lara naar Melbourne genomen, waar ik om half 12 was. En, Jana stond me gezellig op te wachten. Echt heel goed om haar weer te zien! We zijn gezellig door de stad gaan lopen, en hadden zo genoeg tijd om bij te kletsen. Als eerst zijn we naar de Queen Victoria Market gelopen, waar we ruim twee uur doorgebracht hebben. Er zijn zoveel kraampjes, en er is zoveel te zien. En, we gingen natuurlijk niet zo snel vanwege alle verhalen die we elkaar te vertellen hadden. Ik had daar nog een leuk cadeautje voor Kim en Patrick gekocht, en vervolgens zijn we door de stad naar het hostel van Jana gelopen. Hier hebben we even lekker thee gedronken en zijn daarna de winkelstraat achter haar hostel in gegaan. Hier hebben we eerst een leuk tentje gezocht om even te lunchen, het was inmiddels al kwart over 3. Lekker geluncht en nog meer gekletst, ook over wat we allemaal nog van plan waren. Jana wil misschien tot eind januari in Melbourne blijven. Ze heeft wel een leuke baan, maar het betaald erg slecht. Ze kan het hostel ervan betalen, en heeft dan net genoeg geld om de dagelijkse dingen te kopen. Niet een levensstijl die ik zou willen hebben, maar zolang zij er gelukkig mee is. Wel jammer is dat ze op deze manier helemaal niet kan sparen om nog meer van Australië te zien. Maar oke, dat zijn zorgen voor later. Na de lunch hebben we nog even verder gelopen door de stad, en zijn toen weer richting het station gegaan. Om 6 uur ging mijn trein weer richting Lara, en het was weer tijd om afscheid te nemen. Wel gek, want deze keer zou het wel voor langere tijd zijn! Maar, we houden contact en zien elkaar zeker nog in de toekomst.
Terug in Lara kwam Kim me ophalen bij het station, scheelde me een half uurtje lopen in de kou. En, ik was net op tijd voor het eten. We hebben die avond gevulde aardappel gegeten, wat echt heerlijk was! Daarna weer gezellig met z'n allen de avond doorgebracht, het echte familieleven :)

Maandag (25 juni) was weer de relaxte dag van Kim. Ik had haar in de ochtend geholpen met het opruimen van het huis, en we hebben een hele tijd in de keuken zitten kletsen. Daarna zijn we naar Geelong gereden, om een schoolboek van Jackson op te halen. Het regende die dag heel hard, dus de rest van de dag zijn we lekker binnen gebleven. We hebben weer lekker geluncht in de lounge tijdens het kijken van Dr. Phil, en daarna ging Kim Jazmin ophalen van school. Ik was bezig mijn blog te schrijven, dus was lekker thuis gebleven.
Rond half 6 had ik even met mijn moeder gebeld, even lekker bijgekletst, en rond 6 uur kwamen alle kinderen van de scoutinggroep van Patrick (hij is hun coach). Zijn kinderen tussen de 15 en de 18 jaar, ongeveer 20 kinderen, dus je kan je voorstellen dat het een drukte was. En, voor de speciale gelegenheid aten we weer pizza (en voor het gemak). Gelukkig konden we hem weer zelf beleggen, dus kon ik er een beetje een gezonde pizza van maken. Zoveel pizza heb ik nog nooit gegeten in zo'n korte tijd. Maar, het was wel weer erg lekker. Iedereen had een leuke avond gehad, en rond half 11 was het laatste meisje opgehaald. In de lounge hadden we nog even tv gekeken, en daarna ben ik naar mijn caravan gegaan. Daar heb ik nog even gekeken naar de hostels in Singapore. Ik ga daar pas over een maand heen, maar onderweg langs de westkust heb ik denk ik niet zoveel tijd om dat te boeken. En vind het toch wel fijn om dat geregeld te hebben. Ik had wel een paar leuke gevonden, maar was te moe om me er echt op te concentreren. Lekker slapen dus maar.

Dinsdag zou mijn laatste volledige dag in Lara zijn. Ik was die dag vroeg wakker, en was vroeg gaan douchen. Daarna alle spullen die ik nog wilde wassen in de was gedaan, zodat alles lekker schoon zou zijn als ik naar Perth ging. Rond 11 uur ben ik met Kim naar het centrum van Lara gegaan. Hier gingen we een aantal boodschappen doen, en om 12 uur had ik een afspraak bij de kapper. Lekker weer even alle dode puntjes van mijn haar af. We zijn daarna naar huis gegaan en hebben lekker soep met een broodje gegeten als lunch. En, als afsluiting natuurlijk ook weer even Dr. Phil en Days of Our Lives gekeken. We waren allebei best moe, dus hebben ook even lekker een half uurtje geslapen. Toen heb ik mijn laptop gepakt en heb ik het hostel in Singapore geboekt. Had een leuk hostel in het centrum gevonden wat een goede waardering had gekregen. Dus, ben benieuwd! Heb ook daar wel weer erg veel zin in. Kim ging Jazmin rond 3 uur ophalen, en ik ben naar mijn caravan gegaan om alles in te pakken. Daarna heb ik even gedoucht, zodat ik de volgende ochtend niet nog eerder mijn bed uit hoefde te gaan. Daarna nog even verder wat ingepakt, en toen even tv gekeken met de kinderen. Nog wat laatste mailtjes gestuurd, en daarna voor de laatste keer met zijn allen gegeten. Ik had Kim en Patrick daarna hun cadeau gegeven, wat ze erg leuk vonden. Daarna heb ik mijn laatste spullen uitgezocht en ingepakt, en nog even tv gekeken. Eén voor één gingen de kinderen naar bed, en heb ik daar afscheid van genomen. Rond half 11 ben ik lekker gaan slapen, ik had maar een paar uurtjes te gaan!

Toen was het toch echt woensdagochtend, 27 juni (de verjaardag van me zus!). Tijd om Lara te verlaten. Ik was om half 5 wakker geworden, had me even opgefrist, omgekleed en een klein ontbijtje genomen. Jazmin en William waren wakker geworden, om me toch nog een keer gedag te zeggen. Ook Kim was erg vroeg wakker, en ik vond het erg jammer om afscheid te nemen van haar. Met haar heb ik de meeste tijd doorgebracht in Lara, en ik zie haar (en ook de rest) echt wel als familie. Net alsof ik nu een tante, oom, nichtjes en neefjes in Australië heb! Patrick heeft me naar het vliegveld gebracht, en daar was ik nog net op tijd om in te checken. Maar, dat betekende wel dat ik niet zo lang hoefde te wachten, kon gelijk door alle controles heen en het vliegtuig in. het grappige is dat ze helemaal nergens naar mijn paspoort gevraagd hebben. Ze noemen je naam, en vragen of jij dat bent, en als je 'ja' zegt, mag je gewoon doorlopen. Bagage was ook niet te zwaar, dus geen problemen deze keer! Nu hopen dat alles er ook is als ik uit het vliegtuig stap. Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik Lara weer heb moeten verlaten, maar ik ben ook echt wel weer toe aan reizen en aan nieuwe dingen ontdekken. Ik kom zeker nog een keer terug in Lara, of misschien komen hun wel een keer naar Nederland toe. Hoe dan ook, ooit komen we elkaar weer tegen!

Zo, dit hele verslag heb ik in het vliegtuig geschreven. Het is nu half 10 's ochtends voor mij, maar half 8 's ochtends in Perth. Heb nog ruim anderhalf uur te gaan, en die ga ik lekker besteden met slapen en van het uitzicht genieten. Het zonnetje schijnt, dus dat beloofd wat moois voor de komende tijd! (En, het voelt zo goed om bij te lopen met mijn verslag!!!)

Veel liefs,

Xxx

  • 01 Juli 2012 - 13:11

    Robine:

    Ben je niet meer gewend aan veel biertjes drinken? Denk maar gewoon aan pinksteren ;) Ik weet dat je het kan! haha
    Je verhaal doet mij ook weer denken aan mijn familie in Australie. Ik vond dat ook altijd zo fijn en vertrouwd! En ook mijn eigen caravan =P Je zult ze wel gaan missen zeg!
    Klinkt allemaal wel erg leuk weer!
    Geniet!
    x

  • 02 Juli 2012 - 18:05

    Esther (H):

    Wat een leuke afwisseling, na alle avonturen even een huiselijk weekje waarin je lekker tv kon kijken en kon uitrusten! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen en foto's van de westkust! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 33295

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: