Spending some time in Darwin .... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Spending some time in Darwin .... - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Spending some time in Darwin ....

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

05 Juni 2012 | Australië, Alice Springs

Lieve allemaal,

Mijn laatste verslag was geëindigd met de terugkomst in Darwin na de tour na Kakadu. Ik zal jullie nu maar weer vertellen wat ik daarna allemaal meegemaakt heb! Ik zal het iets korter houden dan het vorige verslag (tenminste, dat neem ik me voor zodra ik begin met schrijven).

Na de tour naar Kakadu National Park was iedereen best wel moe! Maar oke, we hadden toch besloten die avond met z'n allen nog wat te gaan drinken, als afsluiting van de tour. Emmy en ik gingen eerst terug naar Youtshack, waar we opnieuw moesten inchecken. Bleek dat er 5 keer onder mijn naam gereserveerd was, beetje apart, maar daardoor konden Emmy en ik wel op dezelfde kamer. Het was een vierpersoonskamer, met een eigen wastafel, dat was wel fijn. De kamer was gelukkig wat groter dan de eerste kamer die ik in dit hostel had, dus er was wat meer ruimte voor onze spullen. Eerst maar even alle rotzooi uitgezocht, en een aparte tas gemaakt met alle vieze was. Dat ging ik echt niet meer in dezelfde tas stoppen als al mijn schone spullen, alles rook naar het weekend in Kakadu. Daarna zijn we allebei lekker gaan douchen, en net toen we wilden gaan eten (rond kwart voor 8) ging het brandalarm af. We trokken ons er niet zoveel van aan (gebeurd wel vaker), en we hoorden ook niemand echt in paniek. Maar, toen we onze kamer uit kwamen om te gaan eten, werden we opeens naar buiten gestuurd door alle beveiliging, en ze waren een beetje boos dat we er nog niet uit waren. Apart, want het brandalarm was ook na 2 minuten gewoon weer gestopt, niet heel erg alarmerend dus. Bleek dat er een jongen had gerookt in zijn kamer, daarmee was het brandalarm afgegaan. Grote paniek, maar niks aan de hand. We mochten gelukkig na een kwartiertje het hostel weer in, en konden toen gaan eten.
Na het eten snel onze spulletjes bij elkaar gezocht, want om 9 uur hadden we met Nienke, Anita en Marc afgesproken. We zijn bij Monsoon wat gaan drinken, één van de bars in de hoofdstraat. Het was best een leuke bar, en we hebben er een gezellige avond van gemaakt. Lekker gedanst en gekletst, en natuurlijk wat biertjes gedronken :) Rond half 3 gingen we allemaal weer terug naar onze hostels, toen wilden we toch wel echt slapen. We hadden nog wel nummers uitgewisseld om de volgende dag wat te gaan doen.

De volgende ochtend, het was alweer dinsdag 22 mei (de tijd gaat snel), moest ik om 10 uur uitchecken uit Youthshack. Ik was om 10 uur in mijn nieuwe hostel (Frogs Hollow), en gelukkig kon ik ook gelijk inchecken. Me spullen daar neer gezet, en toen gaan ontbijten. Ontbijten was al best lastig, er was bijna geen bestek/borden. Maar, gelukkig hadden ze bij de receptie wat. Ik hield alles maar gelijk voor de hele week :). Ik wilde gelijk m'n was gaan doen, maar dat kon niet... dat kon pas vanaf 2 uur, want daarvoor werden alle wasmachines door het hostel gebruikt om de lakens te wassen. Apart, maar oke. Dan nog maar even wachten daarmee. Rond 11 uur belde Marc me, wat ik die dag ging doen. We besloten samen wat te gaan doen, en daarna ben ik dan ook naar zijn hostel gegaan, waar we samen geluncht hebben. Hij moest nog even wachten op zijn was (hij kon tenminste wel wassen) en daarna zijn we naar de Lagoon gegaan. Het was heerlijk weer, dus daar hebben we de hele middag doorgebracht. Ik had de andere meiden gesmst, en Nienke en Anita kwamen ons nog even een uurtje gezelschap houden. Van Emmy hadden we niks meer gehoord. Ik had haar expres die ochtend laten slapen, omdat ze heel erg moe was. Maar ze reageerde niet meer op het smsje wat ik haar gestuurd had. Maar, het was een gezellige middag, en we hadden even lekker de tijd om uit te rusten en van de zon en het water te genieten. Rond 5 uur gingen we allebei terug naar ons hostel om te douchen, en daarna zouden we samen gaan eten. Ik wilde echt m'n was doen, dus die had ik maar meegenomen naar het hostel van Marc, dan zou ik het 's avonds wel weer mee terug nemen.

We probeerden pasta te koken, met de nadruk op proberen! Het duurde bijna 40 minuten voordat het water eindelijk ging koken! Hmm..... ons geduld werd wel even op de proef gesteld, maar het was uiteindelijk een lekkere maaltijd, en ondertussen was mijn was ook wel klaar! Heerlijk om weer schone spullen te hebben. We wilden die avond toch nog wel even een drankje gaan doen, omdat Marc de volgende ochtend naar Alice Springs zou vertrekken. We hadden in het hostel al een drankje gedaan, en toen kwamen Nienke en Anita ook nog even langs. We zijn toen naar de Underground gegaan, waar ik een aantal vouchers van had gekregen, gratis drankjes dus! Daar hebben we met 'n vieren even een drankje gedaan, en toen gingen Anita en Nienke er vandoor. Ze waren erg moe, dus wilden lekker gaan slapen. Marc en ik waren nog even gebleven, maar rond half 1 toch ook terug gegaan naar het hostel, beetje moe :) Ik had niet echt heel veel zin meer om met al m'n spullen nog terug te lopen naar mijn hostel (en ook niet in het donker), dus ik was wel blij dat ik in het hostel van Marc kon blijven slapen, toch niemand die dat merkte (en het zag er iets beter uit dan mijn hostel haha).

Woensdag moesten we wel al vroeg weer opstaan, Marc moest om half 9 bij het busstation zijn. Dus de wekker om half 8, even snel opfrissen (had verder niks bij me), en ontbijten. Toen hadden we afscheid genomen, en ben ik terug gegaan naar me eigen hostel, met m'n schone was :) Daar ben ik nog wel even 2 uurtjes in slaap gevallen, ik was nog best wel moe! Rond 11 uur was ik wel uitgeslapen, en ben ik even lekker gaan douchen. Ik had niet echt veel te doen deze dag, dus ben ik maar een beetje rond gaan lopen. Eerst heb ik een tijdje over de Esplanade gelopen, en daar lekker even van de zon genoten. Vervolgens ben ik richting de Lagoon gelopen om daar naar de WOII oil-storage tunnels te gaan. Het scheen best interessant te zijn, maar voor mij was het niet meer dan een tunnel. De tunnel werd in de Tweede Wereldoorlog gebruikt als een opslagplaats voor olie, en de tunnel was nog bewaard gebleven. Het was ook niet meer dan door een tunnel lopen. Hier en daar stonden wat bordjes, en er hingen aan de muur wel wat interessante foto's. Maar, verder vond ik er niet veel aan. Ach, ik ben er tenminste geweest. Daarna heb ik nog even rondgelopen bij de Lagoon, nog even naar Peterpans gegaan, en daarna terug naar het hostel. 's Avonds wat eten gemaakt, en nog even gekletst met wat mensen uit het hostel. Daarna ben ik samen met Katrin, een meisje wat ik hier in het hostel ontmoet heb, naar Youtshack gegaan, omdat ze daar een grote tv-ruimte hebben. Hier in het hostel hebben ze dat niet, en we wilden graag een film kijken. Eerst moesten we nog een half uur American Football kijken, maar daarna konden we een film uitzoeken. Ze hadden niet heel veel keus, dus hebben we Burlesque gekeken. Een leuke film, maar ik had hem al 4 keer gezien :) Het leuke was wel dat we in de tv ruimte alleen maar omringd waren door mannen, die vonden een film met Christina Aguilera en veel dans toch wel interessant! Daarna terug gegaan naar het hostel, en lekker gaan slapen.

Donderdag stond er weer niks op het programma. Het was die dag bizar warm en heel benauwd, dus ik ben maar lekker de hele dag naar de Lagoon gegaan. Katrin zou me nog gezelschap komen houden, maar ze had toch nog wat andere plannen. Heb lekker gerelaxt die dag, en op de terugweg even door het winkelcentrum gelopen. Het wordt nu soms toch wel frustrerend, dat ik helemaal niks kan kopen. Australië is echt bizar voor mijn budget, en opzich vind ik het niet heel erg om niks te kopen, maar het gaat me soms ook wel een beetje tegenstaan. Bij alles wat je wilt doen of kopen is het altijd het geld wat het bijna onmogelijk maakt. Zelfs boodschappen doen is hier niet leuk meer. Maar oke, ik overleef het er al 4 maanden mee, de rest van de tijd moet ook nog wel goed komen. Die avond ben ik samen met Katrin, Patrick, Lisa en Jordan (wat vrienden van Katrin) naar de Sunset Markets gegaan, de meest bekende attractie van Darwin. Het is een avondmarkt die iedere donderdag en zondag is. We waren er best laat, dus de zonsondergang hebben we er niet meegemaakt. We hebben even een klein rondje gelopen, en daarna bij een man die muziek maakt met Digeridoo's staan kijken en luisteren. Het is vooral muziek waar Aboriginals op dansen, maar het klonk zeker goed. Zondag gaan we er weer heen, maar dan wat eerder, en dan maken we een picknick om eerst van de zonsondergang te kunnen genieten op het strand. Na de markt zijn we weer terug gegaan naar het hostel, ben ik nog lekker even gaan douchen (omdat het ZO warm was), en ben ik daarna lekker gaan slapen.

Vrijdag 25 mei, er stond voor de verandering weer niets op het programma! Soms is het wel lekker om even een paar dagen niks te doen, maar hier is echt helemaal niks te doen. Dat maakt het wel een beetje saai. Gelukkig nog maar een paar dagen, en dan kan ik richting Alice Springs, daar heb ik wel heel erg veel zin in! In de ochtend eerst even langs Peterpans, om een aantal mailtjes te versturen, en weer een beetje op de hoogte te zijn van wat er allemaal in Nederland gebeurd. Niet veel, dus daar was ik snel mee klaar :) Ook nog even naar de financiële situatie gekeken, maar daar besteed ik liever niet teveel tijd aan, alleen maar deprimerend.
Dus, ook deze dag maar weer naar de Lagoon. Het was weer heerlijk weer, maar gelukkig niet zo warm als de dag ervoor. Zelfde verhaal, lekker van de zon genoten, en aan het einde van de middag weer terug naar het hostel. Daar lekker gedoucht, eten gemaakt, en ook daarna weer een tijd met de mensen uit het hostel gekletst. Toch nog een gezellige vrijdagavond, maar niet te laat gaan slapen. .

Zaterdag stond er dan eindelijk wel wat op het programma. Niet veel, maar het was toch iets. Rond half 10 was ik wakker geworden, want ik wilde vandaag naar het Parlementsgebouw gaan. Je kon hier om 11 uur een rondleiding krijgen, en ik had van een ander meisje gehoord dat het best oke was. Ik wilde er sowieso toch even binnen kijken, dus besloot er maar om 11 uur heen te gaan. Ik was er iets te vroeg, dus had zelf al even een rondje gelopen. Het zag er wel mooi uit, maar niet bijzonder interessant. Maar, omdat ik toch niks beters te doen had, besloot ik te wachten voor de rondleiding. Ik totaal waren we denk ik met een groepje van 15 mensen, en de rondleiding zou een uurtje duren. Uhmm... niet dus; de rondleiding heeft uiteindelijk bijna 2 uur geduurd! Bijzonder saai, maar ik kreeg echt de kans niet om eerder weg te gaan. De tourgids bleef me steeds strak aankijken als ze aan het praten was, alsof de rondleiding alleen voor mij bedoeld was. Vraag me niet hoe, maar ik heb de tijd doorstaan, al heb ik 90% van de hele uitleg over het gebouw niet begrepen, had me er ook niet echt op geconcentreerd.
Daarna snel terug naar het hostel om even een lunch te maken, en die lekker in het park voor het hostel op te eten. Er waren niet zoveel mensen in het hostel, dus daarna ben ik maar weer even naar Peterpans gelopen om wat te internetten. Moet toch een beetje op de hoogte blijven van alle verhalen over Pinksteren :) Na een uurtje viel het internet daar uit, dus ben ik weer terug gegaan naar het hostel en heb ik me eigen internet maar even gebruikt, net zo makkelijk. Toen kwamen Katrin en Patrick ook weer terug in het hostel, en hebben we met z'n drieën gegeten. Daarna wilden we weer naar Youthshack toe om daar een film te kijken, maar er was weer een sportwedstrijd te zien. Wisselen van kanaal zat er dus niet echt in, want alle mannen wilden dit zien! Dus, toen zijn we weer terug gelopen naar het hostel, en hebben we aan een ander meisje gevraagd of ze een film op mijn computer wilde zetten. We hebben die avond met z'n drieën Slumdog Millionaire gekeken, film die ik ook al 4 keer gezien had, maar hij blijf goed! Leuke avond gehad, en na de film waren we alle drie zo moe dat we lekker snel zijn gaan slapen! Zo kom ik toch nog wel door de dagen heen!

Zondagochtend (27 mei), weer een dag dichterbij woensdag! En ik heb voor maandag ook nog een tour op het programma staan, dus het gaat opschieten! Ik was rond 9 uur wakker geworden, en was samen met Patrick gaan ontbijten. Katrin lag nog te slapen (die slaapt iedere dag tot minstens 12 uur!), dus daar gingen we niet op wachten. Na het ontbijt de tijd genomen voor een lange douche (je moet wat met je tijd) en daarna ben ik maar weer eens gaan zitten voor mijn blog. Stelde het alweer een week uit, en dan wordt het toch steeds lastiger om je te herinneren wat er allemaal gebeurd is in de tussentijd. Dus, als ik dit bijgeschreven heb, zal ik weer proberen om de dag het een stukje bij te werken.
– Ik schrijf de rest nu uiteindelijk in de Ghan Train, omdat ik toch geen motivatie kon vinden om alles te schrijven haha, maar ik ga het afmaken nu! –

Rond het middaguur werd Katrin wakker, en ben ik samen met haar gaan lunchen. We zijn daarna naar de supermarkt gegaan, om inkopen te doen voor onze picknick bij de Sunset Market van die avond. Ik had bedacht dat we pannenkoeken konden bakken, een salade konden maken met sla, tomaat, mais en komkommer, en nog een kleine salade gemaakt van wortel en appel. Leuk menu, dus we hadden wat te doen. We zouden met z'n 5-en zijn, dus we hadden wat te doen. Nadat we de boodschappen gedaan hadden hebben we even in het hostel zitten kletsen met wat andere mensen, en daarna zijn we samen met Lisa begonnen met de pannenkoeken bakken. Het werkt allemaal niet zo snel in het hostel met bakken, dus we zijn uiteindelijk 2 uur bezig geweest. Daarna gedoucht omdat we vooral naar de keuken stonken, toen even gerelaxt en rond half 5 gingen we de salades maken. Daarna alles ingepakt en richting de Sunset Market gegaan. Uiteindelijk waren we met z'n 6-en (Patrick had nog iemand uitgenodigd) en hebben we lekker gegeten op het strand. Tijdens het eten konden we van de zonsondergang genieten, prachtig uitzicht! Op de achtergrond hoorden we de man weer spelen op de Didgeridoo, dus voor muziek werd ook nog gezorgd. Daarna zijn we nog even bij het Didgeridoo spelen en dansen gaan kijken, en hebben we nog even rondgelopen op de markt. We gingen daarna terug naar het hostel, en daar heb ik met Patrick nog een film gekeken; Surf's Up! Toen was het ook wel tijd om te gaan slapen, de volgende dag stond er een tour op het programma!

Over de tour zal ik jullie meer vertellen in m'n volgende verslag. Ben mijn belofte om een korter verslag te schrijven niet helemaal nagekomen, maar het is in ieder geval iets korter!

Veel liefs, Xxx

  • 06 Juni 2012 - 07:11

    Esther (H):

    Jammer dat de stad wat saai was, maar een paar daagjes rust is denk ik ook wel lekker! Zeker omdat er weer genoeg op je programma stond de dagen daarna! :) Ga vooral door met schrijven, het is niet alleen leuk voor ons maar ook voor jou om later terug te lezen!

  • 06 Juni 2012 - 08:48

    Robine:

    Haha, vervelend je blog steeds bij te moeten werken terwijl je al half vergeten bent wat je allemaal hebt gedaan. Je doet ook zo veel.
    Wij wachten wel op de "echte" verhalen wanneer je terug bent. Die zijn toch altijd veel leuker ;)
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 33296

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: