End of the eastcoast! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu End of the eastcoast! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

End of the eastcoast!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

22 Mei 2012 | Australië, Darwin

Zo, dit is dan wel echt het laatste verslag over Cairns. Het laatste verhaal over mijn trip aan de oostkust. Wel vreemd, heb er zo lang naar uitgekeken om de oostkust af te reizen, en nu is het voorbij. Maar, heb gelukkig van iedere dag genoten, en er staan me nog veel mooie dingen te wachten. Ik zal jullie eerst even bijpraten over de laatste week in Cairns.

Vrijdagochtend was het toch best lastig om me bed uit te komen. Ik had een leuke avond gehad met de mensen uit mijn kamer, maar was wel pas om 4 uur in me bed beland! Om 10 uur mocht ik weer uitchecken, tijd om Gilligans te verlaten. Het was een leuk hostel om een weekje in de verblijven, maar echt rust kreeg ik daar niet haha. Was wel raar om wakker te worden zonder Jana in de kamer, en zeker om alleen te ontbijten. Ik ging vandaag dan ook weer naar mijn vertrouwde hostel keten toe, YHA. Ik had nog een paar dagen op mijn pas over, en wilde die nu wel opmaken. Ik was daar rond half 10, maar kon pas vanaf 12 uur inchecken. Spullen daar gelaten, en toen maar even naar de fruitmarkt gegaan. Ik heb echt nog nooit zo'n grote fruitmarkt gezien. Wel grappig, want bijna iedere kraam verkoopt dezelfde producten, en ze hebben bijna allemaal dezelfde prijs. Wat lekkere gezondedingen daar gekocht, en toen even naar het winkelcentrum gegaan. Beetje rond gelopen en boodschappen gedaan, en toen in het hostel geluncht. Daarna kon ik inchecken, dus al me spullen weer in m'n kamer gezet. Had tijdens de lunch al een ander meisje ontmoet in het hostel, en die middag liepen we samen richting de Lagoon. Ik wilde eerst even naar Peter Pans om daar mijn email te checken, en wat informatie te vragen voor een tour die ik de volgende dag nog wilde doen, en wat dingen checken voor in Darwin.
In Darwin wil ik heel graag een tour doen naar Kakadu National Park. En bleek ik nou weer geluk te hebben, het was Crazy Friday bij Peterpans, waarbij ze op een bepaalde tour heel veel korting geven. En deze keer ging het om een tour naar Kakadu National Park (3 dagen/2 nachten). Het meisje wat daar werkte was Nederlands, dus ze kon me er een hoop over vertellen. Het klonk allemaal heel goed, en ik zou 100 dollar korting krijgen, toch een hoop geld. De tour blijft duur, maar het zal het zeker waard zijn. Die tour geboekt, gelijk een hostel voor de eerste dagen in Darwin geregeld, en ook mijn Jumping Crocodile Tour geregeld. En Jumping Crocodile kan je letterlijk nemen... er wordt eten aan de bovenkant van de boot gehangen en de krokodillen springen dan uit het water om dat op te eten. Ik combineer dat met Litchfield National Park, waar ik ook nog graag heen wilde. Mooi geregeld dus. Ook een tour geboekt voor de volgende dag. Ik wilde eerst naar Kuranda gaan, maar het meisje bij Peter Pans vertelde dat het niet heel spannend was, en dat het vooral erg duur was om erheen te gaan. Ze raadde me de Tablelands aan, dat zou een leukere tour zijn, en was dezelfde prijs. Ze liet me er wat meer informatie over zien, dat was wel fijn. Ze helpen je gelukkig altijd goed daar (ook omdat ze geld willen verdienen natuurlijk haha). Nouja, alles geboekt, en toen was het alweer laat in de middag. Ik ging maar terug naar het hostel en heb daar nog een tijd met een jongen zitten kletsen. En, 's avonds ben ik gezellig op Skype gegaan met Kelly! Konden we eindelijk weer eens bijkletsen. En we hadden een record; de eerste keer op Skype duurde 1 uur en 46 minuten, en nu was het 1 uur en 53 minuten. We hadden elkaar weer genoeg te vertellen dus! Nog even wat andere dingen uitgezocht op internet, nog even met de twee andere mensen die ik hier ken wat gedronken, en toen was het tijd om te gaan slapen!

Zaterdagochtend 12 mei, tijd om er weer vroeg uit te gaan! Vandaag ging ik mijn 'On the Wallaby' Tour naar de Atherton Tablelands doen. Dat ligt een stukje onder Cairns. Om 8 uur 's ochtends werd ik opgehaald bij mijn hostel. Het was niet heel erg lekker weer, best bewolkt en het regende een beetje, maar wie weet zou het nog opklaren. De tour begon gelijk leuk. Iedereen die het busje in kwam kreeg een aantal stiften en moest daarmee zijn naam op het raam schrijven, met een beetje versiering erbij. Zo was het voor iedereen wat makkelijker om de namen te onthouden. Nadat ik opgehaald was gingen we nog één ander iemand ophalen, en toen konden we vertrekken. Er gingen niet zoveel mensen mee met de tour, ongeveer 8/9, maar daardoor leerden we elkaar wel snel kennen. Het bleken leuke mensen te zijn!
De rit naar de Tablelands toe was erg mooi. We reden door de bergen, en kwamen al snel een stuk hoger. Hier was het weer helaas nog iets minder, maar we maakten er gewoon het beste van. De omgeving was prachtig. We stopten bij een aantal mooie uitkijkpunten, en daarna was de eerste stop bij Cathedral Fig Tree, een enorm grote mooi, die eruit zag als een kathedraal. Je kon er ook echt inlopen, dus dat gaf nog een leuker effect. En, door het regenwoud lopen als het net geregend heeft maakt het eigenlijk alleen maar mooier. Na het bekijken van Cathedral Fig Tree zijn we doorgereden naar een mooi stuk regenwoud. Hier kregen we wat uitleg over het regenwoud; hoe het ontstaan was, welke planten er allemaal groeiden, en vooral belangrijk; welke planten we beter niet aan konden raken! Er groeien daar mooie planten met hartvormige blaadjes. Je hebt twee verschillende soorten; de ene is onschuldig, en de andere bezorgd je jeuk en een brandend gevoel voor de komende maanden. Bleek vooral in de oorlog erg grappig te zijn geweest, als je de vijand doet geloven dat de planten onschuldig zijn :) Ligt er maar net aan welke je pakt natuurlijk ;) Na al deze informatie zijn we doorgereden naar Lake Eacham, een heel mooi meer. Hier hebben we een aantal zeeschildpadden in het water gezien en vooral veel vissen. Ook al was het weer niet perfect, het water was nog steeds heel helder. Vervolgens hebben we daar ook lekker geluncht. Genoeg broodjes en gezond beleg voor iedereen.
En toen, terug in de bus, richting de watervallen. De meeste van jullie kennen denk ik het nummer van Peter Andre, Mysterious Girl wel... nou, we gingen dus naar de waterval waar deze clip opgenomen is; Millaa Millaa. Hier zijn ook veel shampoo reclames opgenomen. De waterval zag er werkelijk prachtig uit. Omdat het niet echt heerlijk weer was (de zon was nog steeds niet echt doorgebroken) wilde eigenlijk niemand het water in. Uiteindelijk kreeg ik een ander meisje zover om toch met me mee te gaan, we waren er tenslotte maar 1 keer! Maar woow, wat was het water koud! Toch even doorgezet en naar de waterval toe gezwommen. Daar was het water echt zo koud, dat ik letterlijk geen lucht meer kreeg. Niet heel erg prettig, maar gelukkig waren we bijna bij de rotsen achter de waterval. Daar snel opgeklommen en wat leuke foto's gemaakt. Het geluid van het water was echt indrukwekkend, zoveel kracht! Terug aan de kant hadden toch wel wat meer mensen besloten het water in te gaan :) Gelukkig daarna snel opgedroogd, en in de bus kregen we als verrassing van de gids lekker een stuk chocola! En toen, door naar de volgende waterval, Dinner Fals. Deze was een stuk kleiner, maar nog steeds heel erg mooi. Hier ben ik maar niet het water in gegaan, was net weer een beetje opgewarmd van de vorige waterval. Ook waren we hier naar een hele grote krater gegaan. We bevonden ons op 70 meter boven de krater, en deze was bedekt met een laag groen spul. Lijkt een beetje op hoe de sloten er in Delft uitzien, alleen dan toch net wat indrukwekkender :) Mooie wandeling door het regenwoud daar nog gemaakt, en toen gingen we door naar On The Wallaby Lodge. Drie mensen van onze tour bleven daar een nacht slapen, en wij konden daar lekker thee met koekjes en fruit krijgen. Lekker even gerelaxt, en toen gingen we weer terug richting Cairns, waar we rond 7 uur weer aan kwamen. Lange dag, maar zeker een leuke dag!
Toen ik terug was in het hostel heb ik even snel wat eten gemaakt, en even gedoucht, en toen ging ik met twee andere mensen die ik in het hostel had ontmoet richting de Night Market. We wilden eigenlijk ook nog even bij het Bluesfestival gaan kijken, maar uiteindelijk bleken we alle drie toch wel moe te zijn! Terug naar het hostel, daar nog even gekletst, en toen mocht ik mijn tas al weer inpakken voor de volgende dag, om naar Port Douglas te gaan.

Ik hoefde gelukkig niet zo heel erg vroeg op te staan deze keer op zondag. Om half 11 zou het busje me naar Port Douglas brengen, en zo gezegd, zo gedaan. Ik was samen met nog een ander meisje, en de rit er naartoe was weer prachtig. Het was dezelfde rit als die ik ook had gedaan tijdens de tour naar Cape Tribulation, maar dit keer was het heel mooi weer en was ik wat meer uitgeslapen, dus kon ik er wat beter van genieten! Prachtig uitzicht, dus de dag begon goed. Toen ik in het hostel aan kwam kreeg ik mijn kamer toegewezen, een kamer voor 4 personen, met een badkamer. Zag er allemaal goed uit. Het was moederdag en daarom was er in de stad speciaal een markt. Die was er elke zondag, maar nu wat uitgebreider. Ik was langs de haven richting de markt gelopen, en weer was het uitzicht prachtig. Het was wel erg warm die dag, maar ik wilde wel eerst even het stadje bekijken voordat ik naar het strand ging. De markt was gezellig, maar er was niet echt iets wat ik wilde kopen, en ik heb er ook geen plek voor haha. Dus, daarna maar even de grote winkelstraat door gelopen om wat boodschappen te halen en wat winkeltjes te bekijken, en toen door richting het strand. Er scheen een heel mooi uitkijkpunt aan het einde van de hoofdstraat te zijn, dus daar ging ik eerst heen. Het was wel een beetje stijl omhoog, en met de warmte niet echt aangenaam, maar het was het waard. Vanuit het uitkijkpunt kon ik helemaal naar Cape Tribulation kijken aan de ene kant en aan de andere kant had ik een prachtig uitzicht op Four Mile Beach, het strand van Port Douglas. En daarna, op naar het strand natuurlijk! Lekker even een paar uurtjes van de zon genoten, maar helaas kon ik het water niet in. Er zitten heel veel kwallen in de zee daar, en omdat de netten niet uitgegooid konden worden vanwege de redelijk stevige wind, mocht ik het water niet in. Toen maar terug naar het hostel, even een filmpje gekeken in de tv ruimte (en in slaap gevallen haha) en daarna afgekoeld onder de douche. Daarna een hele tijd met de meiden uit me kamer gepraat, eten gemaakt, en toen weer verder gekletst. Gezellige avond gehad, en ik had wat gratis internet tijd gekregen toen ik aan kwam, dus kon weer wat muziek downloaden en wat mensen spreken. Ik had natuurlijk ook nog even mijn moeder gebeld voor moederdag, en helaas had ze mijn kaart nog niet gekregen. Hoop dat ze hem ondertussen wel heeft haha!

De volgende ochtend, maandag 14 mei, weer veel te vroeg wakker natuurlijk. Ik kan gewoon niet echt uitslapen hier. Dus, maar redelijk op tijd me bed uit, gedoucht, ontbijtje gemaakt, en toen weer richting het centrum gelopen. Nog even van de haven en het uitzicht genoten, en toen maar weer even door de winkelstraat gelopen. Veel meer is er ook niet te doen haha, maar het is een heerlijk plaatsje om even te relaxen. En daarna maar weer naar het strand gegaan! Je moet toch wat op zo'n warme dag. Helaas mocht ik vandaag weer niet zwemmen, en rond 1 uur was het zo warm dat ik terug gegaan ben naar het hostel om daar even onder de douche te gaan staan. De drie mensen die de vorige dag in mijn kamer zaten hadden allemaal uitgecheckt, dus ik had een kamer voor mij alleen, heerlijk! Even op mijn kamer gezeten, en toen weer even terug gegaan naar het strand. Aan het einde van de middag lekker gedoucht en me tas even opnieuw ingepakt (vooral gekeken wat eruit kon). Tijdens het koken zag ik twee jongens die ik al een paar keer eerder had gezien, maar had er nog niet mee gepraat. We raakten nu wel aan de praat, en hun bleken ook al een tijdje te reizen. Port Douglas was wel de laatste stop voor hun. Gezellige avond gehad, en daarna heerlijk genoten van de rust in mijn kamer.

Dinsdag was het weer tijd om terug te gaan naar Cairns. Weer de mooie rit langs de kust gedaan, en rond 10 uur was ik alweer in Cairns. Kon pas weer om 1 uur inchecken, dus ben eerst maar met het verslag aan de slag gegaan. Stuk geschreven, en toen kwam Cassie (meisje wat ik al eerder ontmoet had in de YHA in Cairns) me even gezelschap houden. Ze had een drukke dag, maar we zouden elkaar 's avonds weer zien. Na de lunch, toen ik eenmaal in kon checken, heb ik eerst alles uit mijn tas gehaald wat ik naar huis wilde sturen. Ik had twee pakketjes gemaakt; eentje met alle papieren van tours, andere papieren die ik niet meer gebruikte en een USB met alle foto's die nog niet veilig in Nederland waren erop. Deze ging ik naar huis sturen via Airmail... 30 dollar (belachelijk), maar dan is het er wel binnen 2/3 weken. Het andere pakketje was meer gevuld met spullen die ik niet meer nodig had; mijn cameratas (gebruik ik niet), wat kleding, wat souvenirtjes en een laken wat ik alleen gebruikt had toen ik met het busje aan het reizen was. Kortom, het nam alleen maar ruimte in beslag, teveel ruimte. Het was 53 dollar om dat via Seamail naar huis te sturen, en het zou er dan binnen 2/3 maanden zijn! Bizar dat het zoveel kost, maar oke, het voelde wel goed om het weg te sturen. Nu maar hopen dat alles goed aan komt. De rest van de middag lekker rustig aan gedaan. Nog even wat te eten gehaald voor die dag, even richting de Lagoon gelopen, en verder vrij weinig. Na het koken zag ik Cassie weer en hebben we een hele tijd met twee mensen uit Frankrijk zitten praten. Eentje woonde nu in Australië, de ander in California. Niet verkeerd dus :) Gezellige tijd gehad, en eindelijk eens Bundaberg Rum geprobeerd, best sterk spul (50% alcohol). En, toen ben ik met Cassie nog even naar de Nightmarket gegaan, en kon ik afscheid nemen van Cairns! Daarna lekker gaan slapen, het was al weer half 12...

En dan was het eindelijk zover. Woensdag 16 mei, de dag dat ik de oostkust zou verlaten! Alles had ik redelijk snel ingepakt in de ochtend, en om 9 uur kwam de shuttle om me naar het vliegveld te brengen. Naar Darwin vliegen bestempelen ze hier als een internationale vlucht, dus ik kon geen eten meenemen. Gelukkig wist ik dat, dus had ik alles opgemaakt. Op het vliegveld ging alles heel makkelijk. Snel ingecheckt, en m'n bagage was 21 kilo. Was ik toch wel blij dat ik wat naar huis gestuurd had :) Maar oke, dat ging dus ook allemaal goed. En de vlucht was prima. Laatste stuk van m'n verslag van Cairns tijdens de vlucht geschreven, dus helemaal klaar voor een nieuw avontuur.

Wat ik allemaal in Darwin ga beleven (of ondertussen al beleefd heb) gaan jullie lezen in mijn volgende verslag. De oostkust was prachtig, en heb er heel veel mooie herinneringen aan over gehouden, maar ben klaar om een nieuw deel van Australië te gaan ontdekken!

Liefs, Xxx

  • 22 Mei 2012 - 09:42

    Esther (H):

    Je hebt de laatste dagen aan de oostkust goed doorgebracht en volgens mij weer heel veel mooie dingen gezien! (FOTO'S!!) Ik ben heel benieuwd naar je volgende verslagen, een heel ander deel van Australie maar zeker even bijzonder denk ik! Geniet ervan! xxx

  • 22 Mei 2012 - 11:01

    Pa:

    Je hebt inderdaad een heleboel gezien en beleefd aan de oostkust van Australie. Ik hoop voor je dat het andere deel van Australie ook heel mooi is, maar misschien is het anders. Nog bedankt voor je cadeau (ook van Ma), samen met je zus. Inmiddels heb je waarschijnlijk al vernomen dat de stedentrip naar Parijs besproken is. Je moeder en ik hebben er wel een paar dagen aan vastgeplakt, zodat we al het moois wat Parijs te bieden heeft op het gemak kunnen bezichtigen/bezoeken. We hebben ook een Metro-card besteld (voor 5 dagen/3 zones), zodat we alles snel kunnen bereiken. Ook de treinreis lijkt mij al een mooie ervaring.
    Al begrepen dat je vliegreis voorspoedig is verlopen, dus dat is wel fijn. Als je straks (omstreeks je verjaardag) weer richting Melbourne gaat hoop ik wel dat we weer een keer kunnen skypen, want ik heb je al weer veel te lang niet gezien.
    Liefs Pa, XXXXXXXXX

  • 23 Mei 2012 - 08:32

    Robine:

    Hey,

    Ik wilde de foto's bekijken die bij dit verslag horen. Maar helaas die staan nog niet online! HINT!
    Ik geloof dat ik diezelfde tour heb gedaan met die krater en waterval (van de reclames). Het was zoooo mooi daar!
    Ben heel erg benieuwd hoe het andere deel van Aussie eruit ziet! Binnenkort verwacht ik weer een verslag ;)
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 33299

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: