Magnetic Island.... Amazing!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Magnetic Island.... Amazing!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Magnetic Island.... Amazing!!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

11 Mei 2012 | Australië, Cairns

Ik liep een beetje achter met het schrijven van mijn blog, dus ook dit gedeelte schrijf ik nog voordat ik op Magnetic Island ben. We werden om 18.15 afgezet bij de ferry, maar de ferry was om 18.00 vertrokken. We mogen nu tot 19.15 wachten totdat de ferry gaat.

De volgende dag in Airlie Beach, dat was op maandag 1 mei, had ik niet echt plannen. Jana zou een aantal sollicitaties gaan versturen en rondbrengen in Airlie Beach. Ik heb 's ochtends even wat mailtjes verstuurd, en ben daarna met Daniele even een rondje door Airlie Beach gelopen, even van de buitenlucht genoten. Ik had die ochtend al even gekeken naar mijn plan voor de komende dagen (ik had niks meer geboekt) en was nog van plan 1 dag in Airlie Beach te blijven om die met Jana door te brengen, en daarna door te gaan met mijn reis. Ik had er eerst nog over gedacht om wat langer in Airlie Beach te blijven, en dan mijn vlucht vanuit Cairns te veranderen, te verlaten, maar dat bleek heel duur te zijn, bijna de helft meer dan mijn ticket, wat sowieso al duur was.
Ik had met Jana weer afgesproken voor de lunch, en toen ik haar vroeg of ze al veel sollicitaties had verstuurd, kwam ze opeens met een heel ander verhaal, een veel leuker verhaal. Ze was naar Peter Pan gegaan, de reisorganisatie, om haar sollicitatiebrief en CV te laten printen. Ze twijfelde echter al een paar dagen of ze niet toch eerst nog meer moest gaan reizen, en dan in Melbourne weer een baan moest gaan proberen te zoeken, of zelfs dan naar huis te gaan. Ze had bij Peter Pan gevraagd wat het haar zou kosten als ze nu naar Cairns door zou reizen, dan een trip naar Uluru zou doen, en dan door zou gaan naar Adelaide en Melbourne. Ze hadden een heel schema opgezet, en het bleek heel goed uit te komen allemaal, en het bedrag was hoog, maar voor alles wat ze wilde doen was het een mooi bedrag. Ze zou dan wel de volgende dag vertrekken naar Townsville, om daar de ferry te nemen naar Magnetic Island. Ze vroeg of ik met haar mee wilde reizen tot 11 mei, totdat zij naar Uluru ging. Ik dacht er even over na, en voor mij maakte het eigenlijk niet veel uit. Ik wilde graag nog wat langer in Cairns zijn dan dat ik gepland had tot nu toe, en met dit schema zou dat zo uitkomen. En, als ik het tegelijk met haar zou boeken, zouden we allebei nog wat korting krijgen!

– Zo, ondertussen terug van Magnetic Island, op de bus naar Cairns! Tijd om mijn verslag weer bij te werken! –

Oke, even wat om over na te denken! We namen allebei even onze tijd, Jana had nog even met haar moeder gebeld (omdat het toch wel erg veel geld was) en toen besloten we om het te boeken. We gingen rond 4 uur naar Peter Pan, en daar kwamen ze met een mooi aanbod. We hebben alles doorgesproken en betaald, en hun zouden alles gaan boeken. We konden het een half uurtje later ophalen, maar zijn eerst even naar de supermarkt gegaan, wat spullen halen voor op Magnetic Island. Alle eilanden hier hebben twee dingen gemeen; ze zijn prachtig, maar vragen daarom ook de hoofdprijs in de kleine supermarkten daar. Beter voor ons om dus wat spullen mee te nemen :) Toen we terug waren bij Peter Pan, was alles geboekt. We hebben alles doorgenomen, en zijn daarna met een grote glimlach op ons gezicht terug gegaan naar het hostel, toch nog een paar dagen samen reizen! Die avond hebben we alles klaargemaakt voor de volgende dag, en hebben we nog even van het prachtige uitzicht op de zee genoten bij Airlie Beach Lagoon.

Woensdag 2 mei, het begon allemaal best goed! Maar, zoals jullie al weten, verliep de dag toch iets minder voorspoedig. De Greyhound bus zou om 9.05 vertrekken, maar kwam een half uur te laat aan. Opzich niet heel erg, dat zouden we onderweg wel goed kunnen maken. Toen wisten we nog niet dat we aan een lange dag in de bus begonnen. We zouden om 13.50 aankomen in Townsville en zouden dan gelijk de ferry kunnen nemen naar Magnetic Island. Maar, de bus ging kapot.... Ruim 2 en half uur doorgebracht in de middle of nowhere bij een tankstation, en daarna ook nog eens drie kwartier mogen wachten op een nieuwe bus. En toen in Townsville nog een uur extra wachten op de ferry. Hierdoor hadden we dus een halve dag op Magnetic Island verloren. Maar oke, om het verhaal weer positief verder te gaan, rond kwart voor 8 kwamen we eindelijk aan op Magnetic Island. We moesten daar de plaatselijke bus nemen naar het hostel, er was geen shuttle. Het was niet echt een hostel, maar een bungalow village. We verbleven daar dan ook in een kleine bungalow, met nog 6 anderen mensen in onze kamer. Het was een leuke bungalow en alles zag er schoon uit.
Omdat we een speciaal pakket hadden geboekt, hoefden we die avond niet zelf te koken! Gelukkig, want daar hadden we ook echt geen zin in. We konden een 'gratis' pizza krijgen (we hadden er al voor betaald natuurlijk), die erg goed smaakte! Daarna nog even een wijntje gedronken om bij te komen van de dag, en daarna ben ik lekker gaan douchen en gaan slapen.
De volgende dag hadden we gelukkig de hele dag de tijd om van het eiland te genieten. In de ochtend gingen we naar de Koala Sanctuary, die direct op het bungalowpark zat. We moesten er wel apart voor betalen, maar het was het meer dan waard! De tour begon gelijk goed, we kregen de kans om een krokodil vast te houden. De krokodil was 6 jaar oud (nog een baby, want ze worden gemiddeld 150 jaar), en woog 6 kilo. Best een zwaar beest, maar wel erg leuk om een keer vast gehouden te hebben. We kregen gelijk veel informatie over de dieren, en er was genoeg tijd om foto's te maken terwijl we de krokodil vast hielden. Daarna gingen we door naar de zwarte kaketoe. Deze zijn redelijk zeldzaam, voor elke 1000 witte kaketoes die je ziet, zie je als je geluk hebt 1 zwarte. De zwarte kaketoe mocht je op je arm laten zitten, en daarna kon je een zaadje tussen je lippen houden, wat de kaketoe er dan tussenuit zou pakken. Wel een beetje eng, maar wel een leuke ervaring. En ook weer foto's natuurlijk. Daarna hebben we een wombat gezien, die zijn huisje niet uit wilde komen, en vervolgens mochten we nog een witte kaketoe aaien. Tijdens de hele tour kregen we ook weer veel informatie. Na de kaketoes en wombat gingen we naar de hagedissen. Ook weer erg leuk om deze vast te houden, en één van de hagedissen mochten we zelfs op ons hoofd zetten! Raar gevoel, maar wel weer leuk om te doen! Ook was er een zoet water schildpad die we op onze hand mochten houden, deze had best scherpe pootjes. Vervolgens gingen we door naar de koala's. Altijd leuk om die weer te zien en te aaien. Voor 15 dollar kon je er ook weer mee op de foto, maar ik had natuurlijk mijn mooie foto uit Australia Zoo al! Toen kwam wel het leukste deel; we mochten een slang om onze nek hangen! Het leek me altijd al leuk om dat te doen, maar toch ook wel eng! Het bleek best mee te vallen haha. De slang was niet gevaarlijk voor ons, hij was te klein om ons te wurgen, dat was wel een opluchting :) De tour duurde twee uur en heeft zoveel leuke foto's opgeleverd! Goed begin van de dag!
Daarna hebben we even een uurtje gerelaxt, geluncht, en daarna even richting Horseshoe Bay gegaan. Het was heel erg warm, dus op het strand liggen wilden we liever even niet doen vandaag. (Ja, die dagen zijn er echt!) We hebben in de schaduw lekker van het uitzicht genoten, het was echt prachtig. Daarna wilden we een wandeling gaan doen. De wandeling begon 20 minuten bij het park vandaan, en alleen er heen lopen was al vermoeiend. Het was bergopwaarts, en met de hitte van die dag (en zonder wind) was het best zwaar. Toen we bij het begin van de wandeling stonden ging Jana terug naar het park, ze voelde zich niet zo lekker en nam liever het risico niet. Ik begon wel aan de wandeling, Forts Walk. Het was een wandeling die me langs een aantal prachtige uitzichtpunten bracht. Hier heb ik natuurlijk van genoten. De Forts Walk bracht me daarna langs een aantal forten, die gebruikt werden in de Tweede Wereldoorlog om munitie in op te slaan, om de vijand aan te zien komen en om de vijand vanuit te beschieten. Naast dat het interessant was, gaf het een aantal prachtige uitzichtpunten. Bovenop de forten was gelukkig wel wat wind, dat had ik ook wel even nodig :) Ik was onderweg al een aantal mensen tegengekomen die me vroegen of ik al een koala had gezien, ze schenen er op de route te moeten zitten. Zij hadden ze echter nog niet gezien, en ik ook nog niet. Maar, toen ik op een gegeven moment bij een uitzichtpunt weg wilde lopen, hoorde ik een raar geluid, een soort gesnurk. Ik keek omhoog, en ja hoor, een KOALA!! Ik had er al een tijdje geen in het wild gezien, maar deze was best dichtbij. Ik heb er natuurlijk wat mooie foto's van gemaakt, en gelukkig was hij wakker. Hij viel wel al snel weer in slaap, dus besloot ik maar door te lopen. Ik was nog een aantal mensen tegengekomen die ik naar de koala verwezen had, en daarna kon ik aan de terugweg beginnen. Ik begon wel al moe te worden, mijn water was bijna op, en het was nog steeds erg warm, dus ik probeerde wat sneller te lopen. Goed idee, want aan het einde van het Nationaal Park kwam ik twee mensen tegen die ik eerder had verteld waar de koala zat. Ze waren met de auto, en vroegen of ze me af moesten zetten bij het bungalowpark. Dat liet ik me geen twee keer zeggen natuurlijk :) Scheelde me weer een half uur terug lopen!
Toen ik terug was, rond kwart voor 6, even gerelaxt, en daarna zijn we eten gaan maken. We hadden een voucher gekregen voor 2 uur gratis internet, dus daar hebben we daarna dan ook goed gebruik van gemaakt. Heb geprobeerd zoveel mogelijk foto's te uploaden van de afgelopen weken, zodat iedereen weer een beetje jaloers kan worden! Daarna lekker gedoucht, ingepakt, nog even gelezen en toen in slaap gevallen.

Niet zo heel goed geslapen (de airconditioning stond erg hard en mensen snurkten), maar om half 9 ging de wekker weer. Vrijdag 4 april, tijd om richting Cairns te gaan! Jammer dat we al afscheid moesten nemen van Magnetic Island, het was echt zo mooi! Had er graag nog wel wat meer tijd door willen brengen, maar ik kijk de foto's wel gewoon nog een aantal keer terug :) We namen om 10.40 de bus terug naar de ferry, die om 11.10 weer richting Townsville ging. Deze keer hoefden we dus niet zo lang te wachten. De Greyhound bus kwam op tijd, dus om 12 uur vertrokken we vanuit Townsville richting Cairns!

– Zo, nu ben ik eindelijk weer bij met m'n verslag, en kan ik lekker film gaan kijken in de bus! –


Toen we in Cairns aankwamen, was het ongeveer 6 uur 's avonds. Mooie tijd, we hadden geen vertraging opgelopen. We zijn gelijk naar het hostel gegaan, en hebben ingecheckt bij Gilligans. Een hostel wat redelijk bekend staat om het feesten, maar oke we zouden het wel zien, en een feestje is nooit erg natuurlijk :) De kamer deelden we met 6 andere mensen en was erg klein, bijna geen ruimte voor onze spullen. Vanwege alle verhalen die de ronde doen over dit hostel waren we wel blij dat we dit keer een bovenbed hadden, dan kon tenminste niemand zomaar ons bed in gaan. En, de kamers hebben geen kluisjes, dus nu konden we al onze waardevolle spullen mooi op ons bed zetten, toch nog een beetje veilig!
Het voordeel van dit hostel is, dat er iedere avond een gratis maaltijd voor de gasten van het hostel is. Dat bekende dus dat we die avond niet hoefden te koken. De maaltijd die avond was best goed, dus we waren lekker snel klaar. Daarna zijn we even een rondje gaan lopen door Cairns, om te zien wat er allemaal te doen was. Ieder avond is er een Nightmarket in Cairns, daar zijn we even heen gelopen. Leuke kraampjes, met vooral veel souvenirs en lokale producten, maar wel erg gezellig. Terug in onze kamer hebben we met twee meiden uit Frankrijk gekletst, en toen net voor middernacht zijn we gaan slapen, we waren toch wel een beetje moe van de busreis.

De volgende dag, zaterdag 5 april, hadden we lekker de hele dag de tijd om van Cairns te genieten. Na het ontbijt zijn we eerst maar eens de stad gaan verkennen. Een hoop souvenirwinkeltjes, reisorganisaties waar je allerlei tours kan boeken, uitgaansgelegenheden en duikscholen kwamen we tegen. Kortom, een stad die echt gericht is op backpackers. Ook kwamen we erachter, dat hier, net zoals in Airlie Beach en Brisbane, een City Beach is. Goed om te onthouden, daar zouden we zeker die middag nog heen gaan. Na ook even de bibliotheek, de ArtGallery en het winkelcentrum bezocht te hebben, was het tijd om te gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar Peter Pan gegaan, de organisatie waar we alles voor Cairns bij geboekt hadden. We hebben hier onze tour naar Cape Tribulation een dag verschoven (maandag ipv zondag), zodat we die avond uit konden gaan, en dan lekker konden uitslapen. Ook was het op maandag een Nationale Feestdag, dus zou toch alles overdag dicht zijn in Cairns.
Bij Peter Pan had ik gelijk gekeken naar een aantal brochures over duiken. Ik wil niet mijn duikbrefet halen, maar toen ik het Great Barrier Reef eenmaal een klein beetje gezien had met het snorkelen op Whitsunday Island, leek me duiken toch wel leuker dan nog een keer snorkelen! Alle brochures vertellen je eigenlijk hetzelfde, alleen de prijzen zijn altijd anders. Geen idee waarom, maar het zal vast wel aan de boot en de kwaliteit van de instructeurs liggen. Eén van de medewerkers van Peter Pan probeerde me een beetje te helpen met wat ik zocht, en bood me bij één van de tours de eerste duik GRATIS aan. Het zou me ongeveer 90 euro schelen, waarvan ik dan makkelijk een tweede duik zou kunnen doen (45 euro). Het klinkt altijd wel een beetje raar als mensen je dingen gratis gaan aanbieden, zeker van zulke bedragen, dus ik heb alles eerst even op internet gecheckt daar. Het zag er goed uit, en ik hoorde goede verhalen over de organisatie, dus ik besloot het te boeken. Woensdag ga ik dus duiken in het Great Barrier Reef! Ik ben echt heel erg benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik heb 1 keer gedoken in Curaçao, en had de drie dagen daarna last van mijn oren. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben. Ik heb er in ieder geval heel erg veel zin in! Ze vertelden me daar ook dat ik bij één van de camerawinkels een onderwatercamera kon huren voor die dag. Ik heb wel zelf een wegwerp onderwatercamera, maar daar kunnen nog maar 20 foto's op. Voor deze dag heb ik dan ook maar besloten om de camera van daar te huren. Ik kan dan honderden foto's maken, waardoor ik niet zo op hoef te letten op wat ik fotografeer, kan ik er lekker van genieten. En, ze worden gratis bewerkt, op een CD en DVD gebrand, en ik kan ze ook op m'n eigen USB-stick zetten. Door een extra voucher die ik bij Peter Pan kreeg worden ze ook nog eens gratis afgedrukt, dus dat is helemaal leuk. Oke oke, ik heb er gewoon heel erg veel zin in!
Aan het einde van de middag zijn we nog even van de zon gaan genieten bij Cairns Lagoon, en toen was de dag toch al weer redelijk snel voorbij. Ook deze avond hebben we weer in het hostel gegeten, maar het is toch een beetje anders dan wanneer we zelf koken. Het is fijn dat het snel klaar is (je hoeft alleen maar in de rij te staan), maar we waren ook wel een beetje gewend om te koken, en het was altijd gezellig in de keuken. Die avond gingen we het uitgaansleven van Cairns maar eens even bekijken. Doordat we gast zijn bij Gilligans, hoefden we niet te betalen om binnen te komen. Het bleek een erg leuk feestje te zijn, en we hebben dan ook een leuke avond gehad. Erg laat, of vroeg, terug op onze kamer, dus het was maar goed dat we de tour verzet hadden.

En deze leuke avond was dan ook weer het einde van dit verslag :) Ik ga weer verder met het schrijven van het volgende verslag! Ben bijna aan het einde van de oostkust, dus het wordt tijd om dat gedeelte af te sluiten ;)

Liefs! Xxx

  • 11 Mei 2012 - 13:12

    Esther (H):

    Leuk om bij het verslag ook de foto's te kunnen kijken! (Of bij de foto's het verslag te kunnen lezen :P) Hartstikke leuk dat je nog wat langer met Jana hebt kunnen reizen!

  • 13 Mei 2012 - 09:26

    Robine:

    Spannend, lekker duien in het GBR! =) haaien spotten! Maak maar lekker veel foto's ben benieuwd. Heb je nog de groeten gedaan van mij in Cairns tropical zoo? Of ben je daar niet heen geweest?
    Schrijf maar snel weer een blog ben benieuwd hoe je duiken vond!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 33297

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: