HopOn Hopoff met Jana... en Fraser Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu HopOn Hopoff met Jana... en Fraser Island - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

HopOn Hopoff met Jana... en Fraser Island

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

01 Mei 2012 | Australië, Airlie Beach

Lieve Allemaal,

Laat ik het er ophouden dat de ochtend na het avondje stappen best zwaar was. Mijn bus ging om 7.00 richting Noosa. We waren om 5.30 terug van het uitgaan, en slapen had toen niet zoveel nut meer. Ik ben even gaan douchen en heb mijn laatste spullen ingepakt. Afscheid genomen van de jongens en Jana, en toen ben ik richting het busstation gegaan. Jana zou ik misschien daarna nog ontmoeten, als ze geen baan kon vinden in Brisbane. Ze zou de volgende dag op zoek gaan, en anders zou ze ook naar Noosa komen. Van de 2 en half uur durende de bustrip naar Noosa heb ik niet veel meegekregen, ik heb vooral geslapen.
Om 9.35 kwam ik aan in Noosa en ging ik op zoek naar mijn hostel. Ze hadden me niet verteld dat er een shuttle ging, dus ik had een tijdje rondgelopen. Toen had ik het bij een organisatie die alles voor backpackers boekt (Peter Pan) maar eens even gevraagd, en hij stuurde me terug naar het busstation. Hij had gebeld naar het hostel, en ze zouden me komen ophalen. Even op het busje gewacht, toen even wat boodschappen gehaald omdat we nog een half uurtje op anderen moesten wachten en er bij het hostel geen supermarkt was, en toen richting het hostel. Even wat gegeten daar (soort van ontbijt) en toen kon ik om 12.30 m'n kamer in. Ik was niet eens zo moe meer, dus ben gelijk weer naar buiten gegaan. Het was best warm, maar er hing ook veel regen in de lucht. Beetje rondgelopen op het strand, bij de winkeltjes gekeken, en toen wat informatie gevraagd over het Nationaal Park. Je kan daar hele mooie wandelingen doen, en ik wilde die dag de korte wandeling doen. Eerst nog maar even terug gegaan naar het hostel om wat te eten, en toen kwam ik een ander Nederlands meisje en een Engelse jongen tegen (Steve en Madelon). We zijn samen naar het Nationaal Park gelopen, en hebben er een tijdje met z'n drieën rondgelopen. Ik ging daarna terug omdat ik toch wel erg moe was, en hun bleven nog even. Dat was een goede keuze, want het begon heel hard te regenen! Even geslapen, wat eten gemaakt, gedoucht, en toen maar weer gaan slapen! Had wel een smsje van Jana gekregen dat ze de volgende dag ook naar Noosa zou komen, dus dat vond ik wel erg leuk!

Ik heb echt heerlijk geslapen (niet zo heel gek), en werd de volgende dag eindelijk een beetje op een normaal tijdstip wakker; 9.00. Het was echt heerlijk weer, dus ik ben in de ochtend even naar het strand gegaan, en heb even lekker over het strand gelopen. Om half 11 was Jana in het hostel, dus ben ik ook weer terug gegaan. Ik had om 1 uur met een meisje van mijn kamer, Britta, afgesproken om te gaan wandelen door het Nationaal Park. Eerst ben ik met Jana nog even naar het strand gegaan, en zijn we met z'n drieën naar het Nationaal Park gegaan. Het was echt een hele mooie tocht langs de kust. Als je geluk had kon je onderweg koala's en dolfijnen zien, maar die dag zijn ze niet verschenen. We hoorden later dat niemand ze gezien had die dag, dus het lag niet aan ons. We hadden ongeveer 2 en half uur gelopen toen we bij een mooi strand uitkwamen (Alexander Bay). Hier hebben we even van de zon genoten, en aangezien we geen zin hadden om de hele weg terug te lopen, zijn we verder gelopen waardoor we uiteindelijk in het centrum uit zouden komen. Het bleek iets verder te zijn dan we dachten, maar gelukkig kregen we een lift van iemand richting het centrum. Het scheelde ons ongeveer 3 kwartier lopen. Boodschappen gedaan, alle zand en zonnebrand van ons afgespoeld en eten gemaakt. Die avond ben ik samen met Jana naar het strand geweest, en hebben we van de sterren en het geluid van de golven genoten.

De volgende ochtend zou ik alweer vertrekken uit Noosa, richting Rainbow Beach. Jana ging die dag naar Australia Zoo, en zou kijken of ze daarna ook naar Hervey Bay zou komen, zodat we samen de Fraser Island tour konden doen. De bus vanuit Noosa ging om 9.35 en ik was om 12.30 in Rainbow Beach. Het was heerlijk weer, ik kon gelijk inchecken, en ben daarna ook gelijk naar het strand gegaan. Niemand uit mijn kamer wilde mee, maar soms is het ook wel even lekker om iets alleen te doen :). Toen ik daar een uurtje lag kwamen er toch wat meiden uit mijn kamer, dus dat was wel gezellig. Om kwart over 4 zijn we een bushwalk gaan doen met wat mensen uit het hostel, waarbij één van de medewerkers uit het hostel de tourgide was. We zijn richting Carlo Sandblow gelopen, een hele grote vlakte met alleen maar zand, mooi zand. Vanaf hier hadden we echt een heel mooi uitzicht op het water, en we zouden ook de zonsondergang kunnen zien. Hele mooie omgeving, en de zonsondergang was ook best mooi, misschien alleen een beetje ver weg. Maar, het was zeker de moeite waard! Daarna zag ik waarom Rainbow Beach, Rainbow Beach heet. Boven het water waren er opeens de kleuren van de regenboog te zien. Het schijnt door de weerkaatsing van de zon op de rotsen te komen, maar helemaal snappen doe ik het niet. Het zag er in ieder geval erg mooi uit. Die avond samen met een meisje uit mijn kamer gegeten, en verder mijn blog bijgewerkt van de afgelopen anderhalve week, moest toch echt weer even gebeuren!

De tweede dag in Rainbow Beach wist ik niet echt wat ik moest doen, er was namelijk vrij weinig te doen. De meeste mensen stoppen hier om de Fraser Island tour te gaan doen, maar aangezien ik die vanuit Hervey Bay ga doen, had dat voor mij niet zoveel nut. Dus, na het ontbijt en uitchecken naar het strand dan maar! Ongemakkelijk als je alleen naar het strand gaat, want ik wil toch ook een beetje zonnebrand op mijn rug. Maar, ik vroeg het aan een meisje daar, en ze bleek uit hetzelfde hostel te komen, en had dezelfde bus als mij, dus we besloten de tijd samen door te brengen. Heerlijk even van de zon genoten, toen even opgefrist in het hostel (voor zover dat gaat zonder douche, ik had al uitgecheckt natuurlijk) en toen ben ik nog even op internet gegaan bij Peter Pan. Daar werkte het internet gelukkig wel, verder was er geen bereik in Rainbow Beach. Kon ik nog even wat foto's uploaden. De bus kwam om 3.30, en gelukkig zat Jana al in de bus. Ze had me al wel gesmst dat ze naar Hervey Bay zou komen voor de tour, maar ik had geen bereik, dus wist niet of ze in dezelfde bus zou zitten. Samen zijn we verder gegaan naar Hervey Bay. We waren om 6 uur bij het hostel. Snel boodschappen gedaan en pasta gemaakt. 's Avonds zijn we nog even lekker gaan zwemmen in het zwembad, het was toch tot 10 uur open en we wilden even afkoelen :) En daarna werden we uitgenodigd voor een drankje door de mensen van het hostel! Drankje gedaan, gezellige avond gehad, en toen lekker gaan slapen!

De volgende ochtend werd ik gelukkig pas om 9 uur wakker. Heerlijk, voor mij is dat echt uitslapen! Ontbijtje gemaakt, en toen zochten we het strand, het was heerlijk weer. We hadden geen zin om 20 minuten te lopen, dus zijn we naar het strand bij de haven gegaan. Niet echt een strand, meer wat zand bij een meer, maar er was zon en we hebben ervan kunnen genieten. En, er waren geen golven, waardoor we eindelijk even konden zwemmen! Voor de lunch terug naar het hostel, was gedaan, en toen zijn we maar bij het zwembad gaan liggen. Even geen zand...! Daar hebben we lekker een rustige middag gehad, en de rest van de dag hebben we ook vrij weinig gedaan. Boodschappen gedaan, wraps gemaakt, onze foto's op de computer bijgewerkt, blog geschreven, en al onze spullen klaar gemaakt voor de volgende dag; de tour naar Fraser Island! We kijken er echt zo naar uit, dus nu maar hopen dat het mooi weer is en het een goede tour is!

Oke, dus de volgende dag (zondag 22 april) mochten we om kwart over 6 opstaan. De bus zou ons om kwart voor 8 ophalen, dus dan hadden we nog even de tijd om rustig wakker te worden, te ontbijten en alle onze spullen in te pakken. Toen de bus ons kwam ophalen, stond ik niet op de lijst! Ik had alle belangrijke papieren achter gelaten in een kluisje in het hostel, dus die mocht ik eerst gaan halen. Na een paar telefoontjes was het gelukkig geregeld, ik mocht gewoon mee op de tour! We gingen me de bus richting de haven, waar we op de ferry naar Fraser Island gingen. Aangekomen op Fraser Island kregen we eerst een korte introductie over wat we gingen doen. Daarna gingen we richting de 4WD bus. Ik vond het wel jammer dat we niet in een echte 4WD wagen zaten, maar dit hoorde nou eenmaal bij de tour. En, het bleek zo slecht nog niet te zijn.
Fraser Island is het grootste zandeiland in Australië, dus rechte wegen gingen we daar niet vinden. Het begon al gelijk erg hobbelig! Je moest je spullen goed vasthouden, maar dat was ook wel weer erg leuk, daarvoor wilden we de tour ook graag doen. De eerste stop was bij Lake Basin, een erg mooi meer om te zien. We stopten hier even, en kregen er wat informatie over, en daarna zijn we weer doorgereden. De volgende stop was Central Station. Het was niet een plek waar de trein kwam natuurlijk, maar meer een centrale stop op het eiland. Vanaf hier hebben we een wandeling door het regenwoud gedaan, erg mooi. Uitleg gekregen over de verschillende soorten bomen en planten die daar groeien, en tijd gehad om rond te kijken. Daarna zijn we doorgereden naar Lake McKenzie, waar we eerst geluncht hebben. De lunch was beter dan we verwacht hadden. De hele tafel stond vol met broodjes, stukjes kip, sla, salade, komkommer, tomaat, pasta, rijst... er was echt zoveel! We hebben dus lekker gegeten, en zijn daarna naar Lake McKenzie gelopen. Woow, wat was dat mooi om te zien! Het water was echt heel erg blauw, bijna niet te beschrijven! We hebben daar mooie foto's gemaakt, en redelijk wat tijd doorgebracht. Echt een hele mooie plek, en met het zand kon je jezelf een goede scrub geven, ook niet verkeerd! Na Lake McKenzie zijn we teruggereden naar de plek waar we zouden slapen. Een leuk gebouw, met kamers voor 4 personen. De douches waren goed, en er was een ruimte waar we konden zitten. Lekker gedoucht, en toen gaan eten. Heerlijk buffet kregen we, ook zeker weer beter dan ik had verwacht! 's Avonds hebben we met een aantal mensen van onze tour gezellig gekletst en wijn gedronken. Alle verhalen over alle reizen weer gehoord, en wat iedereen allemaal al heeft meegemaakt. Wel grappig dat iedereen eigenlijk redelijk hetzelfde doet aan de oostkust.

Het was een leuke avond, en dat merkten we de volgende ochtend wel met opstaan. Om 7 uur gingen we ontbijten (wat ook weer heel goed was), en om kwart voor 8 gingen we weer op pad met de bus. Dit keer een andere bus, omdat de motor van de eerste bus niet zo goed meer bleek te zijn. Het eerste deel van de dag was een 4WD track, eerst van het westen naar het oosten van het eiland, wat een hobbelig gedeelte was, en daarna over het strand! Dat was echt heel mooi. We hebben zelfs een paar dingo's op het strand gezien. De eerste stop van die dag was bij Eli Creek, een mooie rivier/beek, waar we doorheen konden lopen. Je kwam niet verder dan je bovenbenen in het water, dus dat was wel mooi. Het was heerlijk weer, dus daarna nog even op het strand uitgewaaid, thee met een koekje, voordat we weer verder gingen. De tweede stop was bij het wrak van de Mahino, een beroemd schip, wat er al heel lang lag. De zon scheen precies op het wrak, dus dat maakte het nog mooier. Het was echt heel mooi om te zien, zeker op de momenten dat de golven er tegenaan sloegen! Toen we daarna weer verder in de bus over het strand reden naar het noorden van het eiland, begon het te regenen. Helaas, maar gelukkig niet zo erg als we in de bus zitten. Toen we bij de Champagne Pools aankwamen, was het weer droog, dus daar konden we van genieten. Het is natuurlijk niet echt champagne, maar het slaan van het water tegen de rotsen laat het eruit zien als champagne. We waren net op tijd terug bij de bus voor de lunch (wraps), want het begon alweer te regenen. Dit keer heel hard... snel alles opgegeten en ingepakt, en op naar de volgende stop; Indian Heads. Indian Heads is een berg die je op kan klimmen, waardoor je een heel mooi uitzicht hebt over het eiland. De weg naar boven was mooi en droog, toen we eenmaal op de top waren begon het heel hard te regenen. Snel de hele weg terug naar beneden en de bus in. En toen stopte het ook niet meer met regenen. We hebben nog even een tijdje gezeten bij een cafeetje, wat natuurlijk niet te betalen was, en zijn toen terug gegaan naar de accommodatie. Daar snel een warme douche genomen, en toen was het wachten totdat we konden gaan eten. Veel meer was er niet te doen. Jammer van het weer, maar gelukkig werd het tegen de avond weer droog. Heerlijk gegeten weer (nog beter dan de eerste avond) en toen gingen we om half 9 terug naar Hervey Bay. We hadden bijna de ferry gemist, omdat onze shuttle een lekke band had, maar gelukkig wachtte de ferry even op ons. Rond 10 uur waren we weer bij onze accommodatie, en toen was ik zo moe dat ik na even snel bellen met thuis, redelijk snel in slaap gevallen ben.

Het waren 2 hele mooie dagen, ondanks soms wat regen. Een mooi einde van dit verslag weer. Vind het nog steeds erg leuk om te horen/lezen dat zoveel mensen m'n blog bijhouden! Ik vind het nog steeds leuk om al mijn belevenissen op te schrijven, en als ik het soms terug lees heb ik toch al best veel gedaan!

Veel liefs, en tot het volgende verslag!
Xxx


  • 02 Mei 2012 - 06:37

    Pa:

    Als je alle verslagen leest, dan wordt je al moe bij de gedachte dat je inderdaad al heel veel gedaan hebt en ook heel veel gezien hebt (het lijkt af en toe net werken, vroeg opstaan/laat slapen). Je doet bijna elke dag wel leuke ervaringen op, en maakt af en toe best lange dagen (zeker als je gaat stappen, ha, ha,ha). Maar het blijft leuk om je verslagen te lezen, omdat het ons een goed beeld geeft van wat je allemaal doet en beleefd, en niet onbelangrijk, dat het ook goed met je gaat en dat je gezond bent. Het was in het begin misschien best wel lastig met eten, maar door alle verslagen heen lees ik toch wel dat dat ook goed gaat (Ik verheug mij er nu al op, dat als je thuis bent, we in de keuken staan en weer lekkere en leuke gerechten klaar gaan maken) Ook is het leuk om te lezen dat meerdere personen hetzelfde doen en je deze mensen regelmatig weer tegenkomt, zodat je niet alleen bent.
    Nou, veel plezier nog de komende tijd, en het ga je goed.
    XXXXXXXXX

  • 02 Mei 2012 - 06:57

    Robine:

    Wat zijn wij toch trouwe lezers van elkaar blogs hahaha!
    Echt leuk om te lezen. Ik heb ook de Fraser island tour gedaan, en het was echt AMAZING!! haha
    Leuk dat ook jullie het zo vonden!

    Wanneer ben jij eigenlijk weer in Nederland? Dan gaan we een biertje doen en elkaar verhalen aanhoren? Wat jij?
    x

  • 02 Mei 2012 - 07:07

    Esther (H):

    Wederom een mooi verslag Mas, uit je verhalen blijkt ook echt dat je het naar je zin hebt en je draai helemaal hebt gevonden! Het klinkt nog steeds fantastisch allemaal, je ziet zoveel van het land en je kan heerlijk in het zonnetje op het strand bijkomen van het reizen! Geniet weer van de komende dagen en ik kijk uit naar je volgende verslag! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 33297

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: