Brisbane... Surfers Paradise... Brisbane - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Brisbane... Surfers Paradise... Brisbane - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Brisbane... Surfers Paradise... Brisbane

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

24 April 2012 | Australië, Rockhampton

Het laatste (lange) verslag was geëindigd bij het vroege opstaan in Brisbane om me zus uit te zwaaien. Nadat Miriam en ik terug waren bij het hostel, hebben we eerst nog maar even een paar uurtjes geslapen, voor zover dat mogelijk was vanwege onze geliefde trein :) in ieder geval, we probeerden het. Het was die dag erg mooi weer, dus we zijn naar Street Beach gegaan (het strand midden in de stad), en hebben daar lekker de hele middag op het gras gelegen, nog een keertje over het kleine marktje gelopen en lekker even gezwommen! 's Avonds zijn we ook maar weer een beetje vroeg gaan slapen, want we waren nog wel erg moe van die ochtend en van de zon.
De volgende dag, zondag 8 april, eerste paasdag, zijn we weer naar Street Beach gegaan. Het was weer een hele mooie dag, en we hadden de rest van Brisbane ook wel een beetje gezien. Iedereen was vrij deze dag natuurlijk, dus het was heel druk in het park. Maar wel erg gezellig, en we hebben lekker relaxed van de zon genoten! 's Avonds hebben we in het hostel een film gekeken in de TV-room, we waren te moe om nog richting de stad te gaan. Het was ook wel even fijn om een paar dagen niks te doen en even te relaxen. Toen we met z'n drieën aan het rondreizen waren wilden we natuurlijk zoveel mogelijk zien, maar van hele dagen buiten zijn kan je wel moe worden.

Maandag 9 april was alweer de laatste dag die we samen zouden doorbrengen. Miriam is nog wel twee weken in Australië, maar ze wilde heel graag nog naar Cairns. Ik ga daar pas over 3 of 4 weken heen, dus het had voor mij niet veel nut om heen en weer te vliegen. Ik wilde graag nog een paar dagen terug naar Surfers Paradise en dan vanaf daar mijn Greyhound tour (bustour) naar Cairns beginnen. We besloten dus op te splitsen, zodat Miriam hier ook zoveel mogelijk kan zien! Maar, eerst nog even een dagje samen! We hadden 's ochtends niet zoveel zin om het hostel uit te gaan, dus hebben we bij het zwembad lekker op een ligbedje gelegen en een boekje gelezen. Zo konden we ondertussen gelijk even de was doen. 's Middags zijn we nog even het centrum ingelopen, waar ik nog een leuke tas gekocht heb, maar ook deze dag hebben we verder niet zoveel meer gedaan. 's Avonds heb ik nog even met me ouders gebeld om te vertellen hoe het ging en wat mijn plannen waren, en toen moest ook alles weer ingepakt worden natuurlijk, deze keer in m'n koffer :).

– De Greyhound bus waarmee ik verder ga reizen is een soort HopOn HopOff tour. Je kunt een pas kopen tussen twee steden in (voor mij van Brisbane naar Cairns) en dan tussen deze steden op verschillende plaatsen uitstappen. Iedere dag gaat er een bus vanuit de plaats waar je uitstapt naar de volgende plaats, of je blijft nog wat langer zitten om naar de volgende plek te gaan (www.greyhound.com.au). –

Mijn bus naar Surfers Paradise ging dinsdag om 11.30 en de bus van Miriam (naar Noosa voor een paar dagen, net boven Brisbane) ging om 15.00. Alle tijd dus nog om 's ochtends even rustig aan te doen. Toen zijn we met mijn spullen naar het busstation gelopen, en was het toch echt tijd om afscheid te nemen! We hadden allebei wat leuks in het vooruitzicht, maar toch raar dat we zouden opsplitsen. Wel in hetzelfde land, maar toch allebei wat anders. Vond het echt heel leuk dat ze naar Australië was gekomen om me op te zoeken om samen van dit prachtige land te genieten! We hadden de afgelopen dagen echt even relaxed gedaan, dus we waren weer klaar voor een nieuw avontuur. Toen mijn bus vertrok zei de buschauffeur: 'Ik heb nog nooit iemand zo blij gezien toen iemand vertrok haha...'. Hij snapte ook wel dat dat kwam omdat we een superleuke tijd hadden gehad, en we nog zoveel mooie dingen zouden zien!
De bus naar Surfers Paradise duurde maar anderhalf uur, dus daar was ik rond 13.00. Ik kon bellen voor een shuttlebusje dat me naar het hostel zou brengen, maar die zou pas om 14.20 komen. Zo had ik nog even tijd om wat boodschappen te doen, omdat er in de buurt van het hostel geen supermarkt was. Het hostel lag nog net iets verder dan de camping waar we de vorige keer verbleven waren, dus het was wel 45 minuten lopen naar het centrum, of de shuttle nemen. Gelukkig kwamen ze me met mijn tassen wel ophalen :). Die dag heb ik niet heel veel gedaan. Heb een beetje gerelaxt in het hostel, en gekeken wat ik de andere dagen nog wilde doen. Ik had leuke mensen op me kamer, dus we hebben gezellig gekletst en 's avonds heb ik nog even een filmpje gekeken.

De volgende dag ben ik samen met een meisje wat ik in het hostel had ontmoet, Katja (Duitsland) naar het centrum gelopen. Het was redelijk goed weer (geen strandweer), dus lekker om te lopen. We hebben een beetje bij de winkeltjes gekeken en even bij het strand gezeten. Het is wel een leuk centrum, maar niet heel erg groot, dus in de middag zijn we weer terug gelopen. We hebben buiten het hostel nog een beetje rondgelopen, hebben de 's avonds samen eten gemaakt en een beetje tv gekeken en gekletst. De meiden uit Noorwegen uit onze kamer hadden wat vriendinnen uitgenodigd, dus echt in onze kamer hangen zat er niet in. Gelukkig was er een leuke serie op tv en was het buiten goed weer :).

Donderdag stond de CSI Experience op mijn programma. Ik had het affiche ervan al gezien toen ik met me zus en Miriam in Surfers Paradise was, maar toen hadden we er geen tijd voor. De CSI Experience is een soort interactieve tentoonstelling, gebaseerd op de serie CSI. Hierbij moet je een aantal stadia doorlopen om een moord op te lossen. Eerst krijg je een plaats delict van een moord te zien en is het de bedoeling dat je aanwijzingen opschrijft die belangrijk zijn bij het oplossen van de moord. Daarna ga je naar een volgende ruimte, waar al het DNA, bloed en vezels getest kunnen worden. Het testen gaat allemaal via de computer, en je moet eigenlijk alleen een aantal dingen aanklikken op een computerscherm om achter de antwoorden te komen. Als je een beetje goed oplet kom je vanzelf bij het goede resultaat. De moord had ik al redelijk snel opgelost, maar wat ik vooral leuk en interessant vond was dat er door heel de ruimte heen ook informatieborden hingen. Hier werd er beschreven hoe er met bewijsmateriaal om gegaan dient te worden, welk bewijsmateriaal tot welke conclusies kan leiden, en bijvoorbeeld ook wat een bloedspoor je vertelt. Natuurlijk vanwege mijn studie vond ik dit allemaal wel erg interessant om te weten, en zo leerde ik nog wat. Ook waren er een aantal filmpjes waarbij dingen werden uitgelegd, ingesproken door de acteurs van CSI New York. Ik vond het een leuke, interessante Experience om te doen, en als je aan het einde de moord goed oplost, dan krijg je een certificaat ;) Toch leuk om te hebben!
De rest van de dag was het weer niet echt goed, dus we konden niet echt op het strand liggen.
Katja was ingecheckt in een ander hostel die dag, meer in het centrum, omdat ze graag een keer een avondje uit wilde daar. We hadden 's ochtends haar spullen al meegenomen in de shuttle, en zijn in de middag nog even naar haar hostel gegaan. Daar hebben we een uurtje gezeten, en toen kon ik de shuttle terug nemen naar mijn hostel. Ik had in de shuttle terug drie jongens ontmoet, waarmee ik een tijdje heb gekletst in het hostel. Daarna lekker een douche genomen, en toen ben ik TV gaan kijken in de TV-ruimte. Daar nog een hele tijd met een andere jongen zitten praten, ik kon hem van alles vertellen over Nieuw-Zeeland, waar hij nog heen zou gaan! Uiteindelijk een leuke avond gehad!

Vrijdag de 13e, een nieuwe uitdaging op het programma... surfen! Ik ben niet echt bijgelovig, aangezien ik ook een keer uit een vliegtuig gesprongen ben op vrijdag de 13e, maar toch haha. Samen met Katja hadden we om 10.00 een surfles geboekt! We hadden het allebei nog nooit geprobeerd, dus we hadden er wel veel zin in. We waren maar met een klein groepje, 6 mensen, en we hadden heel veel geluk met het weer! Het was droog, en toen we het water in gingen was er gelukkig ook zon. Maar, surfen is niet echt mijn ding... toen we op het zand gingen oefenen hoe we moesten opstaan, leek het nog redelijk makkelijk. Maar toen we het water in gingen kwam ik erachter hoe slecht ik was haha. Ik heb sowieso al een evenwichtsstoornis (de mensen die opletten zien dat ik altijd een beetje naar rechts afbuig), en in het water op een surfplank helpt dat niet heel erg. Ik denk dat ik welgeteld 1 seconde op de surfplank heb gestaan, en na ruim anderhalf uur in het water vond ik het dan ook wel genoeg haha. Ik was blij dat ik geen pakket van 3 lessen had geboekt. Maar oke, het was leuk om een keer geprobeerd te hebben! En vrijdag de 13e kan ik niet de schuld geven ;).
Katja kwam daarna mee naar mijn hostel, en we hebben samen geluncht. Daarna is ze terug gegaan naar haar eigen hostel, om haar was te doen. Ik heb lekker gedoucht (heerlijk na een surfles) en lang het water gezeten bij het hostel. Het was goed weer, dus kon er even van genieten. In de avond kwam Katja weer naar mijn hostel lopen, zodat we samen konden eten. Eindelijk weer eens groente, aardappels en vlees gegeten! Er was een markt in de avond in het centrum, dus we zijn weer terug naar het centrum gelopen. Was een leuk marktje, waar je zelfs op de foto kon met een echte slang! Daarna zijn we naar Hard Rock Café gegaan, waar we een leuke avond hebben gehad! Er was Rockaoke; karaoke, maar dan met een echte band en een beetje rocknummers. We konden onze stembanden even uitproberen daar, en hebben ervan genoten! De mensen die zich aanmelden om een nummer te zingen konden ook bijna allemaal nog best goed zingen ook, dus dat was wel prettig! Ik heb de laatste bus terug genomen naar het hostel, en moest toen ook afscheid nemen van Katja. Zij reist richting Sydney, en ging dus de andere kant op. We hebben een paar leuke dagen gehad samen, en heeeeel misschien zien we elkaar nog in Perth. Zij is hier nog een paar maanden, en gaat eerst werken. Ze wil nog naar Perth, dus als ik weet wanneer ik daar heen ga, laat ik het haar weten :).

De volgende ochtend, zaterdag 14 april, was het tijd om te vertrekken uit Surfers. Ik nam om 11 uur de shuttle richting het busstation, en moest daar nog wel tot 1 uur wachten totdat de bus zou gaan. Ik was met een Braziliaanse jongen die ik eerder al had ontmoet, en die ik voor het gemak Bob mocht noemen (zijn naam was te moeilijk zei hij).Eerst kon ik Katja nog even een knuffel geven, haar bus vertrok om 11.15 en daarna heb ik samen met Bob even rondgelopen in de stad, wat te eten gehaald, en toen terug naar het busstation. Zijn bus ging al om 12 uur, en daarna heb ik nog even wat tours geregeld. Bij het loket van Greyhound stond een hele mooie aanbieding voor twee tours die ik graag wilde doen, Fraser Island en Whitesunday Island, en dan spaart me ongeveer 350 euro uit! Ik twijfelde een beetje of de tours dan wel goed waren, maar ik werd heel vriendelijk geholpen en kreeg heel veel informatie, en het zag er allemaal goed uit! Geboekt dus maar, en toen kon ik eigenlijk gelijk al naar de bus.
Ik was na 2 uurtjes weer in Brisbane, en daar hoefde ik natuurlijk niet te zoeken naar me hostel. Ik zag buiten een meisje staan, dat niet zo goed wist waar ze heen moet. Haar hostel bleek naast mijn hostel te zitten, dus we zijn er samen heen gelopen, en besloten gelijk samen 's middags even de stad in te gaan. Ik wilde een kapper zoeken, maar ze vertelde me dat er die maanden een vriendin van haar naar Brisbane zou komen die kapster is, en die tijdens haar reis graag nog wat bijverdiend. Prima plan, want het is allemaal zo duur hier in de kapsalons! We zijn die middag naar de Botanische tuinen gelopen, waar Bob ook zou zijn. Hij zou die avond vliegen naar Sydney, dus we hebben hem nog even gezelschap gehouden. Verder heb ik die avond niet heel veel gedaan, meer een beetje naar mijn plan voor de komende tijd gekeken, ik wilde dat in Brisbane graag wel een beetje meer bepalen en wat dingen boeken!

Op zondag zou ik samen met Charis even het centrum ingaan, of naar Southbank lopen, waar Street Beach is. Het was echt slecht weer, dus uiteindelijk besloten we maar niet te gaan. Zij ging even haar was doen, en ik ging verder kijken wat ik allemaal nog wilde boeken. Ik ben 's middags nog wel even het centrum ingelopen, ik wilde toch niet heel de dag in het hostel zitten, en daarna heb ik een internetkaart gekocht voor de hele dag. Zo kon ik nog even wat dingen uitzoeken, en ook eindelijk weer wat foto's uploaden, en wat muziek downloaden. Mijn Ipod heeft echt nog de muziek van 4 maanden geleden erop, en begint ook een beetje in herhaling te vallen. Ik ben die avond gezellig met me ouders en me zus op Skype geweest, en daarna ook nog even met Marloes! En daarna nog wat mensen op facebook gesproken. Was wel weer even fijn om wat mensen te spreken en wat verhalen van Nederland te horen. Avondvullend programma, want als ik eenmaal begin met muziek downloaden, foto's uploaden en alle andere dingen op internet, wil ik ook niet meer stoppen. Het was dus ook een lange avond haha. En was er gelukkig ook uitgekomen wat ik de komende tijd een beetje wilde gaan doen. Ondertussen ook nog gezellig met de meiden uit m'n kamer gekletst, dus het was een geslaagde avond!

Maandagochtend (16 april) was het best goed weer, dus ben ik samen met Charis naar Southbank gelopen. We zijn toen via de Footbridge weer uitgekomen bij het begin van de Botanische Tuinen. Het was goed weer, en zijn door het centrum teruggelopen naar het hostel. Gingen allebei even lunchen, en daarna zou haar vriendin de stad in komen. Ik ben toen bij de receptie van het hostel van alles gaan boeken; de Greyhound bus tot aan Airlie Beach, de datums vastgelegd van Fraser Island (22 en 23 april) en Whitesunday Island (28-30 april), alle hostels daartussen, mijn vlucht van Cairns naar Darwin (16 mei), de Ghan Train van Darwin naar Alice Springs (30 mei), mijn tour naar Uluru (Ayers Rock, 2-4 juni), en ook mijn Ghan Train van Alice Springs naar Adelaide (7 juni). Ik ben 8 juni in Adelaide, en wil daar dan een weekje blijven, en dan richting Kim en Patrick gaan (Kim, de dochter van Rob en Cecilia) om daar mijn verjaardag te vieren!
Zo, een hoop geregel, en toen werd eindelijk mijn haar geknipt! Heel fijn, want het was echt heel erg nodig. Ergerde me er al weken aan, maar net zoals alles hier is ook het laten knippen van je haar erg duur. In Nederland zou ik er wel meer voor over gehad hebben, maar hier beschadigd het toch steeds alleen maar vanwege de zon.
Die avond ben ik samen gaan eten met een meisje uit mijn kamer, Jana (Duits). We hadden echt een hele gezellige avond, en hebben haar box met wijn leeggedronken. We moesten wel, ze wilde hem niet meer meedragen ;). Daarna raakten we met 3 jongens (Nathan, Kevin en Ryan) uit het hostel aan de praat en na een drankje met hun gedaan te hebben besloten met z'n allen uit te gaan. Was heel gezellig, en ook leuk om weer even te dansen.

Zo, dit was het wel weer voor deze keer! Heb de datums erbij gezet van de andere dingen die ik geboekt heb, zodat jullie een beetje weten wat mijn plannen voor de komende tijd zijn! Na Adelaide wil ik in ieder geval nog naar Perth, maar wie/wat/hoe/waar weet ik nog niet. Wat ik in Cairns en Darwin allemaal ga doen weet ik ook nog niet, maar ik ga er in ieder geval heen!

Veel liefs, Xxx

  • 24 April 2012 - 12:33

    Robine:

    zo zo dat was weer een lekker lang en leuk verslagje!
    Nu ga je een beetje de richting op waar ik ook ben geweest (Australia ZOO trouwens ook) echt grappig! Fraser island en Whitsundays waren echt super gaaf! Ik ben blij dat ik dat gedaan heb! Je kunt tijdens de Whitsundays ook gaan duiken (aanrader).
    En als je in Cairns bent en je gaat naar Cairns Tropical ZOO doe ze dan de groeten van mij =D daar werken allemaal gekke, lieve mensen! :)

    Je hebt weer een hoop mensen ontmoet tijdens je reis, leuk! Leuk om te lezen dat het ook allemaal andere landen zijn! Straks kom je terug en spreek je Chinees ofzo..haha!

    Have a good one! x

  • 24 April 2012 - 17:28

    Natasja:

    Hey massie!

    Goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Ik zou zo weer terug willen komen.
    Uiteindelijk toch nog een tas gevonden. Is het niet zo heel erg dat ik je handtas niet meer mee kon nemen, heb je weer een doel gehad om wat te kopen.
    Veel plezier nog en we spreken elkaar snel weer.

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 33294

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: