Meeting my Aussie parents & enjoying Down Under!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu Meeting my Aussie parents & enjoying Down Under!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Marsha Heemskerk - WaarBenJij.nu

Meeting my Aussie parents & enjoying Down Under!!

Door: Marsha

Blijf op de hoogte en volg Marsha

13 April 2012 | Australië, Surfers Paradise

Lieve allemaal,

Sorrie als ik de verslagen soms een beetje snel achter elkaar post, maar anders gaat het zo ver achter lopen. Laatst zei iemand ook; ooow leuk dat je bijna weer naar Sydney gaat... en toen was ik daar al weer meer dan een week :). Dus ik moet het een beetje sneller bijhouden!

Maar oke, ik was gebleven bij het verhaal na de Blue Mountains. We gingen daar net na de lunch weg en wilden richting Newcastle rijden. Toen we in een plaatsje daar vlakbij waren, gingen we even naar het informatiecentrum om te kijken voor een camping voor die avond. Daar zag ik opeens dat 'The Enterance' heel dichtbij was. En, dat was precies waar Rob en Cecilia vanaf die dag zouden verblijven. Ze hadden mij eerder al een smsje gestuurd dat ze het heel leuk zouden vinden om me nog een keer te zien tijdens mijn reis, en dat ze die hele week in 'The Enterance' op een camping zouden zitten. En nu het zo dichtbij bleek te zijn, wilde ik er toch wel graag heen! De camping stond goed aangegeven, dus we hadden het ook redelijk snel gevonden! Maar, toen we daar aankwamen was de camping al dicht. Er was niemand meer te vinden bij de receptie, en ook het nummer wat ik dan kon bellen werd niet opgenomen. Balen! Maar oke, ik dacht ik bel Cecilia gewoon, misschien kan ze me helpen. En echt precies toen ik haar wilde bellen kwam ze de hoek omlopen. Ze wist helemaal niet dat we hun die dag zouden komen opzoeken, dus ze keek zo verbaasd! Maar, ook heel blij! Ik was ook heel blij om haar weer te zien, me Australische moeder! Ik had haar snel voorgesteld aan me zus en Miriam, en ze zei dat we gewoon de camping op konden rijden en het dan morgen wel konden regelen met betalen. Was ook ons plan, en toen kwam net de eigenaresse van de camping aanlopen! Heel veel geluk hadden we, want er was nog een plekje naast hun vrij! Ik kwam bij hun caravan aanlopen (mijn huisje toen ik bij hun logeerde) en daar waren Rob en Buddy. Rob was ook echt zo verbaasd om me te zien, gelukkig positief! Hij kon zijn geluk niet op met 3 meiden erbij :).
We hebben eerst een hele tijd gezellig bij gekletst, en zoals verwacht werden we gelijk volgestopt met koekjes en toastjes met kaas! Niet vervelend, we hadden wel een beetje trek na de lange rit. Het was ook echt heel mooi weer op de camping, en we hadden een leuke plek bij het water. Rob kreeg de uitdaging om onze Dvd speler te maken. Hij is er bijna 2 uur mee bezig geweest, maar het was hem gelukt! Ondertussen waren Cecilia en ik naar het centrum gereden, om een lekkere maaltijd te halen voor de avond. Ze hadden ons getrakteerd op vis, hamburgers en patat. We hadden nog even met Kim en Troy (de kinderen van Rob en Cecilia) gebeld om hun te vertellen dat ik op bezoek was gekomen! En daarna hebben we echt heerlijk gegeten. De hele avond hebben we nog zitten kletsen,, voelde gelijk weer zoals het was toen ik anderhalve week bij hun was!
De volgende ochtend hebben we lekker pannenkoeken voor het ontbijt gekregen. Heerlijk klaar gemaakt, en we hebben er van genoten! We zijn nog even blijven zitten en hadden een leuke bestemming gezocht om die dag heen te rijden, en zijn toen weer de weg op gegaan. Wel gek om weer afscheid van ze te moeten nemen! Het bezoekje was maar kort, maar ben blij dat ik ze weer even gezien had! Cecilia komt volgend jaar naar Nederland, dus dan zie ik haar gelukkig weer!

We gingen vandaag richting Hawks Nest rijden. Het originele plan (ook van de dag ervoor) was Newcastle, maar Rob zei dat daar niet heel veel te doen was. Was meer zoals de andere steden die we tegen gekomen waren. Hij raadde ons Hawks Nest aan. Het plaatsje zelf was opzich ook niet interessant, maar we zaten wel lekker aan het water! Dus, daar zijn we dan ook heen gereden! We kwamen er vroeg in de middag al aan, en het was heerlijk weer! Natuurlijk gelijk het strand op gegaan, dat zat aan de camping vast! Heerlijk van het weer genoten, en dan ook die dag verder niet veel meer gedaan. 's Avonds lekker eten gemaakt, de was gedaan, en daarna een filmpje gekeken in de bus, de Dvd speler deed het natuurlijk weer! Heerlijk relaxte dag gehad, en onderweg toch veel mooie dingen gezien. Ook al doen we niet iedere dag een activiteit (al is in de zon liggen best een zware taak vind ik), we zien wel echt veel van de omgeving tussen Sydney en Brisbane, en dat is zeker geen verkeerd uitzicht!

Na het dagje heerlijk relaxen in Hawks Nest, zijn we op woensdag 28 maart naar Port Macquarie gereden, weer een stukje naar het noorden. Vanuit Hawks Nest zijn we eerst naar het Myall Lakes National Park gereden. Onze bestemming hier was Seals Rock. Hier kon je, als je geluk had, vanaf de kust zeehonden op de rotsen in het water zien liggen. Weer hadden we een erg mooie dag, dus het was zeker de moeite waard om erheen te gaan. We liepen eerst een stukje door het plaatsje Seals Rock heen, waarna we een stukje door het Nationaal Park liepen. Toen kwamen we bij het punt uit waar we de zeehonden moesten zien. Ik zag in de verte wel iets wat zeehonden konden zijn, maar we hadden geen verrekijker om het zeker te weten. Nouja, het was erg mooi weer, dus een stukje lopen en van het prachtige uitzicht genieten is nooit erg. We zijn nog even doorgelopen naar de vuurtoren die er vlakbij zat (wat nog best een zware klim was in 30 graden), om daar ook weer van het mooie uitzicht over heel de kuststrook te genieten. Toen weer lekker een stukje terug gewandeld naar de auto, die helaas flink opgewarmd was in de zon.
Vanuit Seals Rock zijn we gelijk doorgereden naar de camping in Port Macquarie. Hoewel het een lange rit was, die ook erg mooi was omdat we door een aantal Nationale Parken reden, kwamen we toch nog met een lekker zonnetje aan op de camping. We hadden echt een heel ruim veld waar we op konden staan, en konden daar ook nog even van de zon genieten. Het zijn soms toch best lange stukken in de auto, en dan is de dag zo eindigen wel even fijn! Helaas wordt het wel altijd erg snel donker, waardoor 's avonds buiten lekker een boekje lezen bijna niet kan. We hebben dus ook na het koken bij de bbq-area gezeten, om daar nog even wat te lezen. Ook dit was weer een hele mooie dag. Ik kwam op de camping nog een vrouw tegen die uit de buurt kwam, en die vertelde mij dat zeker wel 50% van de mensen die in Port Macquarie woont, of in Nederland geboren is, of waarvan de ouders of grootouders oorspronkelijk uit Nederland komen. We zijn toch wel erg bekend daar. En ik kan me ook wel goed voorstellen dat mensen in dit plaatsje willen wonen. Je hebt er een prachtige kust, maar toch ook een leuk centrum. De perfecte combinatie denk ik!

De volgende dag gingen we Port Macquarie alweer verlaten. Maar, niet zonder even door het centrum gelopen te hebben. Het centrum bleek niet heel veel te zijn, maar het was wel een leuk stadje. Beter dan alle andere stadjes die we tot nu toe tegen gekomen waren. Even boodschappen gedaan, en toen op naar Coffs Harbour. Tussendoor geen stops, behalve voor een ijsje bij de McDonalds, want we wilden lekker van het weer kunnen genieten als we aankwamen! Miriam wilde graag even naar het strand, en me zus en ik gingen een wandeling maken langs de kust! Het was echt heel mooi weer, dus we konden er zeker van genieten. We hebben een deel van de Coffs Creek Walk gelopen, die een stuk langs het water ging, daarna een stuk door het bos, en toen nog een deel op een vlonder over het water. Terug door het centrum, en daarna nog even op het strand gelopen. Het werd al snel vloed, dus toen weer terug naar de camping. Hier hebben we lekker pannenkoeken gemaakt en 's avonds nog even op internet gezeten (omdat het gratis was haha). Ook deze dag hadden we het echt wel weer getroffen met de camping! We hebben een boek waar allemaal campings instaan, en dan kiezen we er maar eentje uit waarvan we denken dat die wel een leuke locatie heeft. Gelukkig valt het tot nu toe steeds mee!

Zo, om nog even door te gaan, was het de volgende dag (vrijdag 30 maart) gelukkig ook weer erg mooi weer. We gingen 's ochtends best vroeg weg bij de camping, omdat we graag op tijd in Byron Bay aan wilden komen. Eerst even een korte stop gemaakt bij de Big Banana van Coffs Harbour (ja, het is echt een grote gele banaan); een foto met een uitvergroting van mijn favoriete fruit kon ik natuurlijk niet overslaan. Geen idee waarom het ding er stond, maar toch leuk. Daarna lekker doorgereden naar Byron Bay. Toen we eenmaal een stukje buiten het centrum waren had ik het busje langs de kant gezet, en ging me zus voor het eerst rijden! Ze vond het wel spannend, maar na een paar keer een aanwijzing dat ze wat meer naar rechts moest op de baan, ging het helemaal goed! We zijn natuurlijk gewend dat we met ons stuur dichtbij de linkerkant van de baan zitten, hier is dat wel even anders! Op de snelweg is het altijd makkelijk oefenen om te rijden. Met rechts inhalen had ze ook geen probleem (dat doet ze thuis ook altijd haha), dus het ging helemaal goed!
We kwamen op een mooie tijd in Byron Bay aan, alleen was het een beetje jammer dat de camping waar we naartoe wilden, vol was. Byron Bay is best een klein plaatsje, maar het was er behoorlijk druk, en erg geliefd bij mensen die rondreizen! Na een tijdje gezocht te hebben met behulp van de navigatie, zijn we maar naar het informatiecentrum gereden om te vragen voor een camping. Alle campings in het centrum waren erg duur, maar we werden verwezen naar een camping die net aan de andere kant van het water lag, 5 minuten rijden van het centrum. Prima te doen, en het was een goede camping! We besloten hier 2 nachten te blijven, zodat we de volgende dag een hele dag hadden in Byron Bay.
Op de camping hebben we ons snel omgekleed en zijn we gelijk weer richting het centrum gereden. Zoeken naar een parkeerplek vlakbij het strand was geen doen, maar op 10 minuten loopafstand hadden we een gratis parkeerplek gevonden. Heerlijk hebben we een tijdje op het strand gelegen. Volop in de zon, het was echt heel warm, dus we hebben goed moeten smeren. De golven waren echt bizar. Normaal zwemmen is er niet bij, want zodra je het water in gaat, krijg je al hoge golven over je heen. Je bikini goed vasthouden, anders ben je die ook weer kwijt. Het was dus niks anders dan op Bondi Beach in Sydney. Maar, we hebben echt een mooie middag gehad! Toen weer terug gegaan naar de camping, waar we lekker eten gemaakt hebben. Na het eten kwamen we in contact met de mensen die naast ons stonden, die ook een Jucy busje hadden. Het waren twee jongens uit Liechtenstein. We hebben de hele avond gezellig met hun buiten gezeten, en zelfs nog wat geleerd. We hadden wel van het land gehoord, maar hadden geen idee dat het in Europa lag; het is een stipje tussen Zwitserland en Oostenrijk in (zo staat het ook echt op hun paspoort), heeft maar 36.000 inwoners en ze spreken er Zwitsers-Duits. Het waren wel gezellige jongens (helaas geen prins op de kangoeroe) en we hebben een leuke avond gehad. We kregen een biertje van ze, en ook hadden ze meloen met parmaham! Niet verkeerd dus. Voor hun is het reizen hier helemaal niet zo duur, hun land is even duur als Australië. Wat een geluk moet dat zijn, dan hoef je niet de hele tijd om te rekenen. Het was best laat geworden, dus we vielen daarna best snel in slaap (of dat kwam door de drankjes!).

Zo, er is weer even genoeg leesvoer. Ik heb jullie denk ik weer genoeg jaloers gemaakt met de temperatuur, en alle mooie verhalen. Hoop dat jullie er weer van genoten hebben, en het vervolg komt er weer snel achteraan!

Liefs, Xxx

  • 13 April 2012 - 10:37

    Anneke:

    Leuke verhalen weer, Marsha! Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag ;)
    Veel plezier nog!

    Groetjes,
    Anneke

  • 13 April 2012 - 13:07

    Pa:

    Ja, Ja, maak ons maar weer jaloers met die mooie temperaturen. Als wij nu aan het strand willen zitten, dan moeten wij dikke winterkleding aan, dus dat schiet niet op. Het koelt s' nachts behoorlijk af en in de loop van de dag komt het zonnetje wel een beetje door. Leuk dat je je "Australische ouders" weer ontmoet hebt en dat ze dan ook weer van alles doen voor jullie.
    Zoals je weet is de tuin nu klaar en ga ik snel foto's maken, en stuur ze wel door als het kan.
    Vorige week vrijdag hebben Rene, Jan Maarten, Willem Jan en ik lekker gekookt voor de vrouwen en in oktober gaan we dat weer doen. Ik heb een leuk recept gekregen van Willem Jan, en als je weer thuis bent ga ik dat wel een keer klaarmaken. (ga nog niet vertellen wat het is).
    Voor de rest gaat het goed. Lekker druk op het werk, dan gaat de tijd snel. Met het voetbal gaat het ook goed, dus hebben we over een paar weken weer een feestje. Nou, groetjes en veel plezier de komende tijd. XXXXXXXX

  • 16 April 2012 - 07:22

    Robine:

    Joehoe! Dat klinkt allemaal een stuk beter dan al die regen die je daarvoor hebt gehad hahah! In dit verhaal komt het woord regen niet eens voor! =)
    Ga je vanaf nu richting de gold coast rezen? Die grote banaan komt me bekend voor! Je zult nog wel meer groot fruit tegenkomen onderweg! Een ananas bijvoorbeeld haha!
    Hebben jullie niet even een surfboard gepakt met die golven? ;)

    klinkt weer super allemaal! Have fun mate!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Marsha

Actief sinds 02 Dec. 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 33300

Voorgaande reizen:

17 Januari 2012 - 29 Juli 2012

Australië 2012

Landen bezocht: